Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301653
Goddag,

Jeg står og skal købe nyt tv til stuen og jeg står og er lidt usikker på om det skal være Samsung Q9FN eller LGC8.

Jeg bruger tv'et til både gaming og til at se film og serier.

Mit gamle tv var et samsung KS8005 og jeg var egentlig meget glad for det, og også for selve smartfunktionen i dette. Ved ikke hvordan dette samsung er på denne front og ved overhovedet ikke hvordan LG's smartfunktion er i forhold til samsung's.

Håber at i kan hjælpe mig. :)
Senest rettet af lasse-ahlmann.pedersen 20. sep 2019, 20:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af elcom
#301656
Samsung og LGs smart TV funktioner bliver jo ofte vurderet som nogen af de bedste, med den undtagelse at de ikke opdaterer ældre TV til nyere versioner af softwaren. Men de er til gengæld også ret forskellige, så det kommer meget an på smag og behag hvilken man synes er bedst.

I HDTVtest's shootout 2018 vandt Q9FN for bedste gaming TV, men med LG C8 lige efter. For film og TV vil C8 præstere bedre på grund af sine OLED fordele.
https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1531741051

Du skriver ikke hvad størrelse du søger?

Hvis det er 55", så er C8 helt nede i 7.777,- kr og Q9FN til 9.999,- kr. Så her vil det nemme valg være C8.

Snakker vi 65" er det en anden historie. Her er Q9FN nede i 12.999,-kr men LG C8 er oppe i 14.996,- kr. Så her kunne man fristes til at se mod Samsungen. Her kunne man dog overveje om man skulle tage LGs B8 med i spil, som kan fåes i 65" for 11.999,- kr.
Både B8 og C8 har dog været længere nede for nyligt, så man kan også satse og se hvad der sker de næste par uger.

Realiteten er at det ikke er et nemt valg :-) ingen TV er perfekt, og der kan være mange faktorer der spiller ind på hvad der lige er det rigtige TV for dig. Jeg kan derfor kun opfordre til at du køber TV'et et sted, hvor det er nemt at returnere, da du nok først rigtig finder ud af om det passer dig, når det er stillet op derhjemme. Og du har kunnet lege med det noget tid.
#303020
Jeg er meget tilfreds med det og det hænger flot på væggen i stuen !?

- Når det så er sagt, så er der nogle få ting jeg er lidt i tvivl omkring som jeg håber at i måske kan hjælpe mig med?

1: Når jeg spiller FIFA på en PlayStation PRO oplever jeg nogle gange at billeder begynder at “hakke” lidt i et par sekunder.
- Er det fordi at der er noget der ikke er sat ordentlig op på tv’et ?

2: Når jeg ser film osv. skal jeg så selv gøre noget aktivt, for at få det bedste resultat ud af 4K HDR, eller slår fjernsynet selv over og aktivere alt det der skal aktiveres når nu at man ser serie og film der understøtter dette?

Håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål ?