Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#302351
George1 skrev:Nå synes ikke jeg har hørt meget fra ejere af billige LCD
ang. clouding måske fordi de er bekendt med problemet, synes ikke det er så relevant i denne tråd med et andet problem og mega dyrt OLED.
Du har nok ret, det er kun på mega dyre LCD skærme, som mit, som kan have clouding og mærkelig skærmrens effekter når det gøres. Så dyre skærme har problemer lige som andre dyre skærme.

Prisen behøver ikke gøre noget bedre i dette sammenhæng, LCD skærme har sine problemer ligesom XF9005 har blooming problemer, så har min altså nogle andre skavanker men som du siger , så lever jeg med de usynlige LCD og OLED fejl, for jeg leder ikke efter dem fordi jeg vil se problemer.
Af kronholm
#302357
Globulus skrev:
Basto skrev:Det ser voldsomt ud ? jeg troede ikke Oled var så skidt
Rolig nu. Jeg tvivler ikke på, at man lægger mærke til det i levende live, hvis man kigger efter det, men kameraet forstærker effekten og det er ikke anderledes end når man ser fotos eller YouTube-videoer, som får blooming på LCD TV til at se værre ud end det er.
Nu har jeg så ikke haft til hensigt at finde problemer jeg ikke har opdaget. De første par dage var jeg godt tilfreds med billedet, fordi jeg primært så serier/dokumentarer med en masse lyse pang-farver. Da jeg så begyndte at se mørke film, begyndte jeg at se dem, og de kan så også observeres i andre sammenhænge.

Jeg tror folk måske har svært ved at relatere til, at et 77" fjernsyn med banding problemer er mere uacceptabelt end et 65 eller 55" med banding problemer, når man har den samme siddeafstand.
Af Dusty
#302376
Prøv at finde den officielle tråd på AVS forum på din model. Der er en del som har modellen og kommenterer på hvor “slemt” det er. Og forøvrigt kan du sket ikke vurdere problemet omgang før du har leget lidt med diverse indstillinger både på SDR og HDR. Måske er dine lysindstillinger maxet helt ud eller blot ikke optimalt sat. Find nogen som har forslag til bedste billede. Og få det prof kalibreret om et par måneder. Plus problemet ofte bliver mindre efter lidt brug af tv’et.
Af kronholm
#302377
Nu har jeg ikke uendeligt med tid når det skal returneres.
Hvis defekter forsvinder helt automatisk ved at blive brugt, så tænker jeg sony ville/burde prøvekøre tv'et selv inden kunderne køber det og får en øv oplevelse. Jeg har muligvis ikke gjort mit forarbejde ordentligt. Først og fremmest var jeg ikke klar hvor udbredt de her panel-fejl er, og så troede jeg egentligt ikke det ville være noget man opdagede ved almindeligt brug.

Sony har i øvrigt ikke nogle ambitioner om at overveje det som reklamationsberettiget. "tag billede fra din home menu i fuld dagslys". Ja goddav, jeg arbejder i dagtimerne og når jeg køber sådan et tv er der sgu nok også fordi jeg værdsætter en god film om aftenen. Derudover er home menuen umiddelbart helt sort og så med farvestrålende apps.... = umulige forhold til at tjekke banding.
Af Globulus
#302379
A1E-tråden er her:
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... -talk.html

Du kan jo starte et stykke inde i tråden, hvor modellen efterhånden er kommet i manges hænder og der er mange, der har erfaringer med den, men hvor modellen endnu ikke er blevet så gammel, at der begynder at blive langt mellem indlæggene:
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... k-100.html

Mht hvor udbredt det er:
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... ssues.html

"Haven't seen a 65" OLED without tint or banding. Went through three A1E's, before accepting that fact. People that claim theirs are clean usually come back later retracting their original statement once they know what to look for, or simply are not as sensitive to it. If you see an issue on 5% gray slides, you'll see it on Marco Polo ep 2 & 3 around 12-14 minute mark (tree at night scene)."

Hvis man følger lidt med i mega-tråden om emnet banding-emnet generelt, vil man erfare, at problemet er værst på de store størrelser:
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... tting.html

F.eks. https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... g-184.html

"If it's not a 77, then yeah I'd reject that. I'm sorry to say it. But showing distinctly at 20% seems like a deal breaker to me. If it's a 77 I guess I'd think a little more carefully about it. I think I just wouldn't buy a 77 given the uniformity odds they seem to deal with."

Men igen: Det handler om, hvad man bedst kan leve med som helhed. Hvis man dykker ned i hver eneste "owner's thread" på AVSForum kan man sikkert finde en eller anden dealkiller uanset hvilken teknologi eller model man vælger.
Af kronholm
#302380
Jojo. Tv'et er købt. Jeg har såmænd fundet fundet alle indlæggene omkring det nu. Min naivitet ville måske bare tænke at det var den uheldige promille der udtalte sig. But now i know.
Brugeravatar
Af bbplayer
#302383
kronholm skrev:Sony har i øvrigt ikke nogle ambitioner om at overveje det som reklamationsberettiget. "tag billede fra din home menu i fuld dagslys". Ja goddav, jeg arbejder i dagtimerne og når jeg køber sådan et tv er der sgu nok også fordi jeg værdsætter en god film om aftenen. Derudover er home menuen umiddelbart helt sort og så med farvestrålende apps.... = umulige forhold til at tjekke banding.
Nu arbejder jeg ikke for Sony support.
Fortæller du mig du har problemer med X men når jeg beder dig om en test med noget andet, og du så fortæller det er helt sort og problemet ikke ses. Så lyder det da mærkeligt.

Er du sikker på det ikke er kilden du ser, som er problemet hvis sort på nogle måder ikke afspejler det du mener er galt?

Bare nysgerrig.

edit: Jeg har skam set billederne, og det ser ud af lort. Dog synes jeg det er en ekstern kilde du gør det med? PSx eller spil?
Af kronholm
#302385
Man kan ikke se banding på et helt sort billede.

De billeder jeg har taget er lavet med videoklip fra YouTube. Som sagt bemærkede jeg det også ved fodboldkampen i går og også på netflix materiale. Da jeg spurgte kæresten om hun kunne se sorte bjælker blev der svaret ja under en netflix serie i går.

Alt materiale er afspillet via indbyggede apps og så stofa kabel.

Man kan også se bjælkerne inde i indstillinger, men det er ikke så nemt at tage billeder af. Det er nok ikke mørkt nok.

Eller så er min telefon ikke god nok til det... Sony... 8-) O_O
Af kronholm
#303244
idan.nir-hakak skrev:Hvordan er dit c9 så i forhold til sonyen :)
Har ikke modtaget det endnu. De skulle få den hjem her sidst på måneden.

.... Så er det jo ikke så ringe at man har fri i uge 40. 8-)
Af kronholm
#303281
idan.nir-hakak skrev:Okay er spændt på din tilbagemelding. Jeg er i gang med en sag hos power omkring min skærm da noget af antibelægning er væk på min skærm. Så et lg c9 er oppe og vende.
Jeg mistænker lidt power for at være blevet røvrendt af Sony (Europa?), ved at være blevet tilbudt en portion returnerede og ompakkede fjernsyn.

Når du kigger her:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... p-1011520/

Så ser det ud til at de har fået 3 retur + der er problemer med dit. Det er alligevel en del ud af ~10 stk. Inde under "outlet".

Men ser faktisk ud til at de har fået c9'eren på deres hovedlager igen... Så kan det ikke vare længe nu. ;)