Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af cklitdk
#302261
Emilos88 skrev:Altså er det ligesom at bruge en Eclipse?
Ja generel brug er fuldstændig ligesom Eclipse, selvfølgelig med de små forskelle der er i menuerne op til webOS4.5.
Du vil ikke føle at du sidder med en fjernbetjening der ikke er lavet til LG TV'et, hvis man kan sige det sådan.
Millemis skrev: Vel nok i forlængelse af dette....har man direkte kildevalg via en BROne - f.eks til en ATV på HDMI-in eller til tv-tuneren?

Hvordan virker de fem lytteprofiler: TV, Music, Movie, Night Listening eller fra?
Er der nogen automatik, er det mulighed for at vælge dem direkte fra BROne?
De 3 spørgsmål du stiller her hænger lidt sammen. I modsætning til Harmony og Eclipse foregår alle indstillinger i "lyddelen" via B&O appen, og ikke via et UI på TV-skærmen.

I appen er der bl.a. en 'Sources' menu, hvor du får alle kilder i LG TV'et og Stage udstillet. Når du klikker ind på en af kilderne kan du så vælge om den pågældende kilde skal være i TV-listen på BR1, Music-listen, begge eller overhovedet ikke i nogen af dem.

Udover det er det også muligt at "låse" et lyd-preset til en kilde, således at Movie altid bliver valgt ved Apple TV, og Music ved Chromecast osv (De nævnte eksempler har i øvrigt allerede disse som standard-indstillingen).

Har man brug for at skifte 'on-the-fly', trykker du på List knappen, vælger Lyd og så er alle presets listet derinde.
Millemis skrev: En test med en tilsluttet bluray-spille kunne vise, hvordan/hvor godt CEC virker her?
Det ville ikke vise ret meget da en Panasonic i teorien kan opføre sig anderledes end en Sony, og en Sony anderledes end en Oppo, og en...
Brugeravatar
Af Millemis
#302265
Tak til Christian

Jeg tænkte jo nok, at det foregår via app’en ?
Og BROne’ tovejs-kommunikationsmuligheder kommer her helt til deres ret!
Det har i f*nme løst genialt ?
Tillægspørgsmål: det er da nødvendigt (i tillæg til HDMI-forbindelsen) at bruge et ethernetkabel mellem Stage og tv’et, ikke sandt? Det må vel være dér igennem at kommunikationen app og Stage foregår?

Mht en BR-spille og ATV’et - hvor ville du tilslutte dem henholdsvis.
Er der en (eller flere) BR-spille(r), som i har testet med allerede?

Er spændt på at høre den real life, når den rammer min forhandler ?

MM
Af cklitdk
#302269
Millemis skrev:Tak til Christian

Jeg tænkte jo nok, at det foregår via app’en ?
Og BROne’ tovejs-kommunikationsmuligheder kommer her helt til deres ret!
Det har i f*nme løst genialt ?
Tillægspørgsmål: det er da nødvendigt (i tillæg til HDMI-forbindelsen) at bruge et ethernetkabel mellem Stage og tv’et, ikke sandt? Det må vel være dér igennem at kommunikationen app og Stage foregår?

Mht en BR-spille og ATV’et - hvor ville du tilslutte dem henholdsvis.
Er der en (eller flere) BR-spille(r), som i har testet med allerede?

Er spændt på at høre den real life, når den rammer min forhandler ?

MM
Korrekt, med LG C9-løsningen skal der udover ARC kabel også være et netværkskabel. Det er derfor der er 2 ethernet stik i Stage, så man loope igennem.

Hvis man kører trådløst skal både TV og soundbar på wifi seperat, men stadig forbindes med kabel imellem enhederne.

Nu vil jeg kun udtale mig om Apple TV, da det er det jeg reelt set har erfaring med på dette tv. Det er ligemeget om Apple TV eller bluray er tilsluttet tv eller soundbar. CEC bliver loopet igennem uanset hvad.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#302319
Apr. 2019.
Torben Rasmussen skrev:BeoRemote One. Jeg er 99% sikker på, at fjernbetjeningen ikke taler med C9, men med
Harmony-delen og via LAN-forbindelsen taler videre med C9. Det er sådan Eclipse virker. Man bruger HDMI-CEC til at vække TVet og så kører resten via en protokol over LAN.

Gobbe skrev:Som jeg ser i Videoen "Parre" man en Beo Remote med et C9 ? Hvis det eks. kunne lade
sig gøre uden Harmony delen kunne det være super fedt. Man kunne også tænke at B&O måske ville levere samme Harmony koncept til andre Brands, TV størrelser og
modeller.
Jeg læser det sådan, at det er Gobbe af de to herre, der så fik ret. ?
Brugeravatar
Af Millemis
#302323
@ChristianK
Hvordan er det, når man vælger at lægge Stage ned (med højtalerenhederne opad)?
Hertil venter man den 180˚, så de yderste enheder peger fremad.
Vil den så også selv bytte om på højre/venstre kanal....eller skal dette gøres manuelt?

Kan du sige noget om lyden generelt, når den ligger sådan?

MM
Af cklitdk
#302331
Millemis skrev:@ChristianK
Hvordan er det, når man vælger at lægge Stage ned (med højtalerenhederne opad)?
Hertil venter man den 180˚, så de yderste enheder peger fremad.
Vil den så også selv bytte om på højre/venstre kanal....eller skal dette gøres manuelt?

Kan du sige noget om lyden generelt, når den ligger sådan?

MM
Det vælger man under opsætningen i appen, og så sker det automatisk.

Har ikke lyttet tilstrækkeligt på den hvor den ligger på en hylde til at vurdere.
Brugeravatar
Af Millemis
#302332
Så lige videoen på Recordere.
Dér blev det faktisk nævnt - men da havde jeg allerede skrevet ?
Er spændt på, hvordan lyden er ‘liggende’ - for det er det, jeg synes bedst om.

MM
Af bromberg
#302359
Nogen der har hørt beosound stage?
Ville gerne vide lidt om dens evner til musik.
Jeg er ikke skide erfaren i b&o, men er det sandsynligt den vil kunne udvides til 5.1? Eller vil der komme en anden soundbar?
Brugeravatar
Af Millemis
#302367
Kun meget få - insidere - har hørt den.....er jo ikke ude endnu.
Kan ikke udvides - sådan er konceptet.
Måske/måske ikke kommer der en ‘udvidet’ version....man kan jo håbe.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#302428
.....og hvad er så det der sker - vel nok andetsteds - på mandag kl 10?

Billede

MM
Vedhæftede filer
1new.png
1new.png (287.71 KiB) Vist 1947 gange
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 326