Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Viggo87
#302211
Hej jeg har Sony af8 65' hvor jeg har haft et par ombygninger pga tint,

plus jeg har haft sendt det ind til servicecenter gruppen i håb om de skiftede panelet, da det rimelig tidligt i visse situationer.

Får så det så tilbage hvor de skriver tv,et intet fejler og tv overholder teknisk specifiktioner, og efter de kommet hjem er det opdateret til den nye Android 8,0 tror jeg det hedder og oplever tv,et spontant slukker både yousee app'en og Netflix. Men når det over min shild boks slukker tv,et aldrig.

Klager så over de ikke vil gør noget ved det tint , og tv,et slukker spontant men de kommer bare med alle mulige søforklaringer om det wife/kabel osv plus det på ingen måde vil ombyt/skift panelet.

94% af tiden er det heller ikke synligt da men hvis det snelandskaber, helt hvid himmel/væg kan men godt ane der forskel (panalet er mere grønt venstre gul i midten og rød i højer)

Men i de forskellig test af her på siden af OLED der der ingen af dem er perfekt. Og f.eks Philips 803 hvor den er rød i begge sidder skriver i det ikke er synligt i praksis?
Mit er meget lignede måske en anelse mere..

Er det min øjne eller? Skal lige siges af de 3 af8 jeg har er den her værst. Altså der jo ingen af dem der perfekt.

Men dem er jer der har et oled er jers bare helt perfekt i lyse/hvide områder i praksis eller har os lidt Nuance forskel ? Eller er det bare mig der været uheldig med mit panel

Skal lige siges jo mere jeg ser tv jo mindre ligger jeg mærke til Nuance forskellen og elsker virkelig billedet kvaliteten . Men ved bare ikke om jeg kan leve med det her på sigt.

Har klaget til Elgiganten og de villig til og ombyt selvom min returret forsvandt for en måned siden(virkelig god service) købt det d. 28/6 igen bare ikke til samme model..

Så har faktisk overvejet afprøve samsung Q9fn kan læse den klare sig ret af led, og den vist skulle være fremragende til opskalering hvis jeg læser rigtig?, ligesom Sony. Og den får meget ros ifølge forskellig test. Og nu koster den jo kun 12000kr. Andre der har erfaringer med den tænker på hvor en den klare tv signaler og jers erfaring med HDR billedet ?

Er bare i tvivl om det det værd forhold for slippe for tint, for det er jo en nedgradering. Men tilgængel mere lysstærk , ingen risiko for burn in.

Men billede kvalitet er vigtigst for mig hvad havde i gjordt? Har jeg for høje forventninger?

Oplever i problemmer med tv,et slukker efter den nye Android 8.0 opdatering ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#302212
Jeg nåede da også at opleve apps som spontant lukkede, jeg fejlmeldte dog aldrig og fik også problemet løst, af sig selv.

OLED har det bedste billede men Q9fn kan nok godt være med men måske på andre parametre end billede kvaliteten, som levetid og lysstyrke som flere vælger på.

Er det brugerfladen som er problemet, så ville jeg hellere vælge C8 65" men det er så bare mig.
Af Viggo87
#302454
Nu det ikke fordi apps lukker men tv,et slukker fuldstændig både ved Netflix, cast yousee app'en.
Men kun via tv,et,s indbygget Android 8,0
Det er mega irreterende!

Har jo haft sendt det til reception og får det så tilbage hvor de har opdateret det fra 7.0 til 8.0 og lige siden slukker det spontant men der kan gå alt fra timer til dage imellem det sker.

Andre der har oplevet det efter Android på tv er opdateret på sony af8 eller andre der kører med det samme ?

Har dog aldrig oplevet det når jeg streamer fra Nvidia shield boks ps4.
Det bekymre mig dog lidt Men mistænker det Android der fucker/slukker ?

Har dog prøvet og Google lidt og syns ikke jeg finde svare på andre der oplever det samme efter opdatering . Hmmm
Af Grandahl
#302464
Hører af og til om de problemer du beskriver ved Sony.. Min nabo havde et XF9005 der havde sit eget liv, det tændte og slukkede også umotiveret.. Han prøvede mange tiltag uden held, han kaldte det for spøgelses tv’et.. Han endte med at sælge det og købte en LG C8..
Af Viggo87
#302491
Hmm det virkelig mærkeligt har haft c8 på prøve men gik tilbage til af8 da jeg Sonys billede-moter er det bedre ved tv signaler.
Brugeravatar
Af Vailant
#302522
En kollega havde lignende udfordringer med et helt nyt AF8.
Det viste sig at være et dårligt eller middelmådigt USB-kabel til den lille harddisk, han havde sat til USB-porten, for at kunne optage direkte fra TV'et. Et nyt kabel løste problemet.
Af Beckham
#302526
Viggo87 skrev:Hmm det virkelig mærkeligt har haft c8 på prøve men gik tilbage til af8 da jeg Sonys billede-moter er det bedre ved tv signaler.
Sjovt nok har jeg haft samme oplevelse i forhold til LG vs. Sony... :)
Af Viggo87
#302558
Sony kan bare det med god billede kvalitet.

Men virkelig ikke andre der oplever deres Sony/ af8 slukker spontant efter opdatering til 8 0 mistænker det fejl i opdatering for før oplevede jeg det aldrig

det sker aldrig ved HDMI output skal det lige siges .
Af Viggo87
#302642
Har prøvede kigge lidt og syns ikke rigtig jeg kan finde andre med lige præcis samme problem.

Så elgiganten får af8 retur pga det og tint.
Bare pisse ærgerligt jeg har været så uheldig med af8 for billedet er spoton ellers.

Har i andre været mere heldig med panelet eller har I bare accepteret det ?

Folk roser jo oled til skyerne her på siden.



Så får en Q9fn i næste uge håber den er god og ikke alt for stor nedgradering forhold oled (tint er bare totalt ødelæggende for mig) desværre.
Af Gromit
#303099
Ingen diskussion og uden sammenligning:

Køb: Sony AF8 65'
Af Viggo87
#303116
Har ingen erfaringer med Q9fn endnu.

Regner med få dem hjem onsdag er bare så meget i tvivl om jeg bare skal beholde af8 og leve med det tint, for billedet er virkelig i skabet ellers . Men samtidig så tæller den højere lys styrke q9fn har lidt, er bare i tvivl om hvordan den klare tv signaler godt nok forhold til Sony og om det blommering er til og leve med på samsungen .

Nogen der har erfaringer med Q9fn som de vil dele lidt ud af ?