Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#302187
B&O har senere på ugen et arrangement i Berlin forud for IFA-messen. Vi har ikke fået at vide, hvad der konkret præsenteres, men vi håber at få mulighed for at lytte til Beosound Stage.

Hvis I har spørgsmål så skriv dem her i tråden snarest muligt og så skal vi forsøge at få dem besvaret.
#302195
Jeg er spændt på at høre om Stage får noget som helst ud af Atmos. Hvis ikke det bredere perspektiv, så måske fordelene ved at lydsporet er objektbaseret. Så kan man jo nemt trække f.eks. ren dialog ud af signalet og dedikere det til centerkanalen.

Også interessant, at B&O nu kan håndtere Dolby TrueHD. Vidner om et opgraderet modul, som vel også sidder Harmony?
Af Emilos88
#302196
Man kan jo håbe,

Jeg vil meget gerne vide hvor meget funktion du får over LG C9, med en Beoremote one, sammen med soundbaren. Kan I prøve jer lidt frem der? Altså er det ligesom at bruge en Eclipse?
Brugeravatar
Af Millemis
#302213
Emilos88 skrev:Man kan jo håbe,

Jeg vil meget gerne vide hvor meget funktion du får over LG C9, med en Beoremote one, sammen med soundbaren. Kan I prøve jer lidt frem der? Altså er det ligesom at bruge en Eclipse?
Vel nok i forlængelse af dette....har man direkte kildevalg via en BROne - f.eks til en ATV på HDMI-in eller til tv-tuneren?

Hvordan virker de fem lytteprofiler: TV, Music, Movie, Night Listening eller fra?
Er der nogen automatik, er det mulighed for at vælge dem direkte fra BROne?

Forskelle i lyden, når Stage står op/hænger og når den ligger - fordele, ulemper?

En test med en tilsluttet bluray-spille kunne vise, hvordan/hvor godt CEC virker her?

MM
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 326