Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302168
Supergris skrev:En skam, du ikke kan finde plads til en ordentlig projektor, da der findes mange gode nye modeller på markedet, der vil sparke din eksisterende model ud til højre, med støjniveauer, der ligger væsentligt under din nuværende model.
Ja, det er en skam, for projektor-billede er bare det foretrukne. Er der nogle bestemte projektorer du ville anbefale her (ikke at det her er hoved-fokus), måske endda LCD-varianter?
Med det du skal bruge skærmen til, og de kilder du har tilsluttet, vil jeg også vente på OLED kommer ned under 10.000 kr. igen, som det har været for nylig, eller finde lidt ekstra penge, da ydelsen ved materiale med HDR er så meget bedre...
Noteret. Vi må se, hvad der byder sig til.
Personligt kunne jeg aldrig lade smart-TV-delen på et TV styre mit valg, da jeg udelukkende ser mit TV/projektor som en monitor.
Der findes så mange eksterne løsninger på markedet, der slår ethvert smart-TV med flere længder.
Det er yderst væsentlig information, tak. Hvilke andre eksterne løsninger kunne du anbefale her? Sorry, men jeg er helt grøn mht. dette område..

EDIT: måske jeg bare kan streame via min medie-PC via en browser, hvis det er bedre? Ved ikke engang om jeg kan streame Netflix og HBO via JRiver, men det må jeg jo lige finde ud af. I så fald ligger det hele jo lige til højrebenet..! :p
Hvis du ender med en model fra Samsung, skal du være opmærksom på, de ikke understøtter DTS, men det kan naturligvis løses med en ekstern enhed.
Det bliver en ekstern løsning, jeg skal bare ha' fundet ud af hvilken til streaming. Måske det kan komme fra medie-PC'en jeg bruger, ligesom når jeg trækker digital-signalet her via USB (til en USB til S/PDIF konverter) når jeg skal se film på skiver og høre musik fra harddisk.
LED-TV fremstår ikke "mildere" end OLED, tværtimod vil jeg næsten sige, men dine indtryk har du sikkert fået ude fra butikkerne, hvor TVene står side om side og prøver at overdøve hinanden, så den uerfarne køber vil som regel vælge det TV, som umiddelbart er mest "fremme i skoene", derfor er det vigtigt, at bruge tid på at finde den bedste profil, når TVét er kommet hjem i stuen, og bruge tid på at få det indstillet bedst muligt.
Tak igen. Ja, ude i butikkerne er det ikke det bedste sted at danne sig et brugbart overblik over de forskellige paneler og deres billed-formåen.
Med hensyn til Ethernet-indgang, tror jeg, du vil få svært ved at finde et smart-TV, der IKKE har det!
Jamen fantastisk - det er jo kun godt!
Senest rettet af m_ms 1. sep 2019, 21:58, rettet i alt 1 gang.