Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302152
Hej alle,
Jeg anvender yousee’s app til streaming af fodbold på mit 65XF9005, men oplever hele tiden, at kvaliteten bliver grumset og så går der 10 sek, og så bliver det skarpt igen, og så går der få øjeblikke og så bliver kvaliteten dårlig igen ... dette gentager sig hele tiden.

Et tilfælde er fx Arsenal - Tottenham kampen som vises på Xee netop nu, som jo skulle være i 60 frames..

Nogen af jer, som har stødt på det eller som ved, hvordan jeg sikre mig, at den kører på højeste kvalitet hele tiden?
Jeg har 300 Mbit internet, så skulle ikke være det. Kører dog på et 5 GHz netværk, og ikke 2,4 GHz..

På forhånd tak :)
#302156
Nej vel? Og jeg ved det ikke er en god kombi, men i dette tilfælde skifter kvaliteten hvert 15-20 sek fra HD til SD kvalitet.. så stor forskel er der.

Og det det er med det samme, at der fodbold på skærmen, og specielt tydeligt når banen vises, så ses dette skift i kvalitet meget tydeligt...
jeg har slået fx det med automatisk lysstyrke fra, da jeg bruget indstillinger fra nettet, så det må være noget andet..
#302174
Yousees app kører i 720p 50Hz, men den faktiske billedfrekvens er kun 25 fps. Det duer ikke rigtigt til sport.

Vil man se sport via app i en acceptabel kvalitet skal man have Viaplay, TV2 Sport, Eurosport eller Strive.