Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302081
Jeg har et samsung UE40B8050 tv, der ikke vil tænde.

Jeg har læst om lignende problemer på andre forums, men fandt ikke noget der har hjulpet mig.
Tv’et tænder ikke og klikker 2 gange hvert 5 sekund.
Jeg har læst mig til at det kan have noget med en kondensator at gøre, men efter at have åbnet tv’et og kigget på det, synes jeg ikke det ligner at noget er atypisk.

Lyden kommer fra venstre side, hvilket jeg tænker er mystisk, da de kondensatorer jeg tænker evt. skulle skiftes sidder i højre.

Tv’et har været slukket og taget fra strøm i en længere periode. De første 2 minutter efter jeg tændte det virkede det fint - pludseligt slukkede det og nu klikker det hver gang jeg forsøger at tænde for det.

Andre med lignende problemer eller nogen, der kan hjælpe mig med at spare nogle reparationspenge.
#302087
Det som du beskriver er højst sandsynligt strømforsyningen. Kondensatoren der sidder ved siden af switchspolen tørre ud pga. varmen. Når man så tager strømmen helt fra, vil den ikke starte op igen. Skift den og du skulle være kørende igen. Den er lille ca 10 eller 20 uF sidder tæt på switchspolen i strømforsyningen. Hvis du skifter den. Prøv om du kan finde en 105 grader model.
Af George1
#302089
Har haft præcis samme problem, fik skiftet kondensator, det hjælp men problemet kom igen, ville helt sikkert købe et nyt eller lettere brugt tv istedet for rep.
Af PeterD
#302091
[/quote]
George1 skrev:Har haft præcis samme problem, fik skiftet kondensator, det hjælp men problemet kom igen, ville helt sikkert købe et nyt eller lettere brugt tv istedet for rep.
Hvor meget er trådstarters budget på?
#302190
Det lyder som om der er lidt forskellige ideer. Jeg kigger på det :)

Situationen er den, at det tv, der er gået i stykker, var et, der var tilovers og som jeg derfor kunne få som en opgradering fra mit gamle, der dog stadig virker.
Så hvis jeg ikke kan få det “nye” til at køre, ryger det bare ud og jeg rykker tilbage til det gamle. Så det er ikke fordi det er liv eller død der er tale om :)

Tak for hjælpen dog ??