Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301985
Jeg har købt mig et Sony KD55XF9005, som jeg er meget glad for.
Jeg savner dog en facilitet, som jeg har brugt meget på mit gamle Samsung tv.

Når jeg afspillede programmer jeg havde optaget, kunne jeg slå tekst tv til og se undertekster. Fx side 398 på DR1 eller 399 på TV2.
Selvfølgelig kun på de programmer som var tekstet.

Er det noget jeg bare må undvære på mit Sony eller kan jeg bare ikke finde ud af at trykke på de rigtige knapper?
#301996
Sony Android TV optager kun DVB undertekster, og synes at efterlade TTV uden mulighed for at vælge derefter.

Så er der DVB undertekster med, så kan du efterfølgende se dem i sidste menu punkt, når du afspiller en optagelse som har undertekster fra DVB signalet (som ikke er teksttv). DVB tekster er kodet ind i signalet på en anden måde og kræver ikke TTV men er en form for grafik der ligger i billede signalet.

Har lige testet og bekræftet dette på DVB-T
Det skal siges at mange danske programmer på DR er tekstet som service for hørehæmmede, så du vil altid finde DANSK 2 tekst på DR programmer, det skal TV2 vist ikke leve op til.

edit: Jeg er ikke sikker, måske er side 398 på DR TekstTV lig med det de kalder "Dansk 2", det kunne godt ske :) Altså at Sony TV tager højde for hvor Undertekster ligger på TTV, som også er i signalet så den kan finde det automatisk.