Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301808
oleahmed skrev:Du skal sætte skærm frekvensen til at være ens med filmen:

Adjust display refresh rate to "On start / stop".

Har samme tv, og oplever ikke stutter.

Jeg bruger dog ikke den fejlbehæftede KODI, men SPMC som er baseret på KODI, men optimeret til Shield.

De skal "frekventere" ved samme hastighed, så stutter det ikke mere.
Det er efterhånden længe siden, SPMC blev anbefalet i stedet for KODI.
Det var da der ikke rigtig var kommet styr på afspilning af HD-lyd mm., med det er alt sammen fikset nu.
Du kan i øvrigt sagtens køre med begge versioner samtidig, så kan du finde ud af, hvilken du foretrækker, og man kan eksperimentere med forskellige addons, builds, indstillinger mm.

Du finder indstillingen under: "Settings", "Afspiller" hvor du kan vælge mellem: "Fra", "Altid", "Start/Stop" eller "Ved Start".
Ved nogle afspillere og TV/Receivere, skal du også huske at sætte en tid på, hvor 3 sek. bliver anbefalet, når der skiftes, da nogle enheder er langsommere end andre, til at ændre opdateringshastighed, hvor de kan vise sort skærm.
Denne indstilling er flyttet til under "Skærm".

De "59,xxx", som du skriver, hentyder kun til brugerfladen (Guien), og har altså ikke noget med hastigheden ved afspilning af video at gøre!

Du kan finde udførlige vejledninger blot ved at google!
#301849
Jeg anbefaler stadig SPMC, som er mere snappy end KODI, har i den grad også 18.3 installeret og bliver skuffet hver gang jeg bruger Kodi. Kodi tilføjer mine lokale film med lokale billeder og info på ca 40 min, hvor spmc bruger 25 min. (Sjældent jeg gør det, men ved opdateringer og reinstall sker det). Brugergrænsefladen et også lidt langsommere men nok til at man kan mærke forskel. Så SPMC ftw. :)
#301907
Og så kan SPMC finde ud af at sende bl.a. DTS lydsporet videre gennem HDMI i modsætning til KODI.
Bare ærgerligt at SPMC ikke længere bliver opdateret. :(
#301992
Det er så ikke lykkedes mig at få DTS lydsporet ud af KODI på min Shield fra 2015, ligegyldigt hvilke indstillinger jeg har forsøgt. For mig virker kun SPMC med DTS.
Måske forskellen er at jeg sender mit HDMI signal direkte til mit Sony A1 og derfra videre til min forstærker.