Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dunzaus
#301819
Jeg overvejer at købe et Samsung Q8DN til at spille Nintendo Switch på, da jeg ikke tør at gøre det på mit Sony A1 Oled.

Men med lidt søgen støder jeg på noget snak om nogle firmware opdateringer der over det seneste år skulle have haft en negativ effect på mange fjernsyn, også blandt 2018 modellerne.

Er der nogle der ved mere eller har erfaring med om det virkelig er et problem, om de er blevet løst, eller om det overhovedet har noget på sig?
#301826
Ikke lige på den model der.. Hører af og til om opdateringer der kan give problemer i en periode indtil de får det rettet.. Mest omkring Android synes jeg.
#301872
Det lyder som en ret søgt ide, eller har du for mange penge?
At købe et ekstra TV til at spille på, vil jo i realiteten svare til, du skulle ud at købe et nyt TV, hvis du skulle være så uheldig at få burn-in, hvilket jo langt fra er sikkert.

Mit råd må være bare at spille løs, eller sælg skærmen og køb et andet, da et TV er til for at blive brugt.
Selvom det er nemt at være bagklog, så vil jeg mene, det ikke er meningen, man skal gå og bekymre sig, efter det er købt; det skulle man have gjort, inden man købte det...
Af Dunzaus
#301891
Supergris skrev:Det lyder som en ret søgt ide, eller har du for mange penge?
At købe et ekstra TV til at spille på, vil jo i realiteten svare til, du skulle ud at købe et nyt TV, hvis du skulle være så uheldig at få burn-in, hvilket jo langt fra er sikkert.

Mit råd må være bare at spille løs, eller sælg skærmen og køb et andet, da et TV er til for at blive brugt.
Selvom det er nemt at være bagklog, så vil jeg mene, det ikke er meningen, man skal gå og bekymre sig, efter det er købt; det skulle man have gjort, inden man købte det...

Hvad har det med min spørgsmål at gøre? Og hvad får dig til at tro at jeg ikke bruger mit fjernsyn? Og hvorfor kan jeg ikke have lov til at spille Zelda med konstant røde hjerter på billedet på en andet tv, så jeg ikke risikere at ødelægge mit OLED og er i stand til sælge det engang i fremtiden? Vil du da holde dit bøtte eller holde dig til emnet i stedet for tro at du på nogen måde er ''bagklog'' ved at sige at jeg skulle have købt et andet tv =/
Hvad er det for en sort hvid verden du lever i hvor hvis jeg køber OLED så SKAL jeg også spille på det, ellers må jeg købe noget andet.