Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301708
Hej med jer.

Jeg er på udkig efter et 65 tommer tv (kan evt. gå med 55), da vores stue er større end den gamle, og mit Panasonic 50" plasma føles lidt for lille i stuen.

Jeg har søgt en masse på nettet og fundet forskellige modeller, men syntes det er lettere besværligt, så jeg søger lidt "prof" hjælp herinde med hvilke modeller jeg bør kigge efter.

Det skal siges det haster ikke med at købe tv'et, hvorfor jeg sagtens kan vente på tilbud/udsalg, da jeg ved prislejet lige ligger sådan på vippen.

Jeg har primært haft samsung og syntes generelt deres tv er pæne, brugerfladen rigtig god og farverne fine, men er villig til at kigge i andre retninger.

1. Jeg ser primært almindelig tv og film via streamning / parabol.
2. Jeg ser en del fodbold, som foretrækker det ikke hakker
3. Jeg spiller engang imellem PS4 (dog sjældent efterhånden)
4. Står i hvid stue, hvor betragtningsvinkel er lige på og ca 30g grader ud til siderne.

Jeg har læst meget godt om Sony, LG og Samsung - men hvilke modeller skal jeg kigge efter?

På forhånd tak :)
#301713
Sony xf 9005 til kr under 8000 er det bedste led til pengene lige nu og er ekstrem god til bevægelser, når nu du ser meget bold og vil undgå "hakkeri" hvis du ikke køre signal gennem boks, skal du være opmærksom på laaaangsomme kanal skifte hvilket er no go for nogle.
Nævner ikke OLED da der helt sikkert vil komme mange der anbefaler OLED alligevel.
Lige nu ligger OLED 65 også noget over dit budget.
#301714
Fhn1984 skrev:Hej med jer.

Jeg er på udkig efter et 65 tommer tv (kan evt. gå med 55), da vores stue er større end den gamle, og mit Panasonic 50" plasma føles lidt for lille i stuen.

Jeg har søgt en masse på nettet og fundet forskellige modeller, men syntes det er lettere besværligt, så jeg søger lidt "prof" hjælp herinde med hvilke modeller jeg bør kigge efter.

Det skal siges det haster ikke med at købe tv'et, hvorfor jeg sagtens kan vente på tilbud/udsalg, da jeg ved prislejet lige ligger sådan på vippen.

Jeg har primært haft samsung og syntes generelt deres tv er pæne, brugerfladen rigtig god og farverne fine, men er villig til at kigge i andre retninger.

1. Jeg ser primært almindelig tv og film via streamning / parabol.
2. Jeg ser en del fodbold, som foretrækker det ikke hakker
3. Jeg spiller engang imellem PS4 (dog sjældent efterhånden)
4. Står i hvid stue, hvor betragtningsvinkel er lige på og ca 30g grader ud til siderne.

Jeg har læst meget godt om Sony, LG og Samsung - men hvilke modeller skal jeg kigge efter?

På forhånd tak :)
Hej Jeg har selv lige stået i samme dilemma, endte efter grundig reserach og mange super gode anmeldser og svar herindefra at købe Sony XF90 hos Power 65 tommer til 7999kr og en matchende subwoofer til 2222kr
#301716
George1 skrev:Sony xf 9005 til kr under 8000 er det bedste led til pengene lige nu og er ekstrem god til bevægelser, når nu du ser meget bold og vil undgå "hakkeri" hvis du ikke køre signal gennem boks, skal du være opmærksom på laaaangsomme kanal skifte hvilket er no go for nogle.
Nævner ikke OLED da der helt sikkert vil komme mange der anbefaler OLED alligevel.
Lige nu ligger OLED 65 også noget over dit budget.
Tak for dit input - hvor meget langsomt er det? Det er også det jeg frygter - min far har et ældre Sony og det tager 100 år at skifte mellem kanaler.

Vi har parabol som går i en boks der skal tilsluttes tvet.. så er spørgsmålet om hvor langsomt det er.
#301718
jeg har ikke modtaget tv endnu, kommer i morgen, men jeg tænker tilsutte en alm chromecast, så kan man bruge den som fjernbetjening, det er vel også det langt de fleste i dag gør, ellers apple tv
#301719
Har netop for en måned siden købt et Xf9005 i 65" og det er super lækkert. Gav 8444,- i Power.

Kører alt TV og streaming gennem AppleTV og det spiller bare, især 4K ved Netflix.

Kan klart anbefale dette TV.
#301720
Du behøver ikke en ekstern Chromecast, det er altid indbygget i Android TV. Og der er også satelit- tuner i, så man behøver heller ikke en boks.
Senest rettet af henrik.yde 21. aug 2019, 12:07, rettet i alt 1 gang.
#301724
Hmm, godt spørgsmål, mener at den indbyggede Chromecast svarer til en ULTRA, altså 4K, ved dog ikke om det er 50 eller 60hz. Jeg har bare Netflix, bruger hverken itunes eller google play film, så det aner jeg ikke. Men mon ikke der står lidt om Chromecast i manualen til TVet.
#301725
jo gør der nok, men du har ingen problemer med at afspille i 4K og alt på netflix?, tror at Amazon Prime og netflix er de eneste som tilbyder 4K materiale, og vil jo helst se alt i god kvalitet på det nye tv, og tror det er en chromecast ultra som er indbygget, ellers ville det være lidt underligt, er jo trods alt et tv fra 2018
#301742
Fhn1984 skrev:
George1 skrev:Sony xf 9005 til kr under 8000 er det bedste led til pengene lige nu og er ekstrem god til bevægelser, når nu du ser meget bold og vil undgå "hakkeri" hvis du ikke køre signal gennem boks, skal du være opmærksom på laaaangsomme kanal skifte hvilket er no go for nogle.
Nævner ikke OLED da der helt sikkert vil komme mange der anbefaler OLED alligevel.
Lige nu ligger OLED 65 også noget over dit budget.
Tak for dit input - hvor meget langsomt er det? Det er også det jeg frygter - min far har et ældre Sony og det tager 100 år at skifte mellem kanaler.

Vi har parabol som går i en boks der skal tilsluttes tvet.. så er spørgsmålet om hvor langsomt det er.
Hvis du ikke køre igennem æble boks, stofa boks eller You See boks er mit gæt 4 til 5 sekunder.