Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301709
Så blev det kalibreret efter flatpanels.dk målinger. Men gælder denne profil kun for almen Tv? Så hvis jeg vil have mest ud af HD, eller 4K + HDR så skal jeg lave en anden kalibrerings profil, eller? :)
#301710
Den gælder for alle typer video, og kilder, undtagen HDR. Vi publicerer ikke forslag til HDR-kalibrering endnu. Brug eventuelt Technicolor-profilen til HDR. Den er ret præcis.

Husk dog, at tv'et på forskellige kilder (HDMI1, HDMI2, tv-signal osv) kan have forskellige indstillinger, så de skal kopieres til alle dine kilder. :)
#301723
Tusinde tak for hjælpen Rasmus!

Jeg beklager mine begynder spørgsmål, men har aldrig sat mig ind i nogle af mine tidligere Tv, og gået i dybden, som jeg gør på dette her.

Jeg synes ikke jeg kan finde "Technicolor" profilen, synes kun jeg kan vælge imellem Standard, Dynamisk, Naturlig og Film profil. Og det er selvfølgelig Film profilen jeg har lavet min kalibrering efter Flatpanels tal.
#301728
Jeg mener ikke, at Technicolor er med i HDR. Så det er film-profilen du skal bruge.

Husk at tjekke de indstillinger, som vi anbefaler at slå fra derinde også, da de vil være afhængige af om det et SDR eller HDR.
#301729
Matzi skrev:Jeg endte med at købe et 55" Samsung Q9FN fremfor Q67R
Det lyder som et fornuftigt valg. Tror helt sikkert du nok skal blive glad for det TV, specielt i forhold til Q67R'en.

Og ja, burde nok have advaret dig om one connect boksen. Jeg ser den personligt som en fordel, men den kan være til gene for nogen. Fordelen er også nemmere at skjule kablerne, når de kan holdes i TV bordet.

Tillykke med det.
#301730
Hej Torben

Jeg bruger pt film-profilen, som er kalibreret efter at have fulgt jeres anvisninger for dette tv.
Men film-profilen er kalibreret efter SDR, så for virkelig at kunne nyde god HDR i f. eks HD, 4K film og serier, ville jeg skulle lave en anden kalibrerings profil kun for dette?
#301731
elcom skrev:
Matzi skrev:Jeg endte med at købe et 55" Samsung Q9FN fremfor Q67R
Det lyder som et fornuftigt valg. Tror helt sikkert du nok skal blive glad for det TV, specielt i forhold til Q67R'en.

Og ja, burde nok have advaret dig om one connect boksen. Jeg ser den personligt som en fordel, men den kan være til gene for nogen. Fordelen er også nemmere at skjule kablerne, når de kan holdes i TV bordet.

Tillykke med det.
Mange tak for det.

Jeg endte med at snakke med samme sælger som solgte mig det andet, og han beklagede selvfølgelig at han ikke havde nævnt denne model. Men det stod også til 12.999,- hos El-Giganten, men fik det prismatchet med Wupti's 9.999,- Så kan jeg godt leve med det er 1 år ældre model, med en ældre processor, så længe billede kvaliteten blev bedre, og dette gjorde det bestemt!
#301732
Matzi skrev:Så kan jeg godt leve med det er 1 år ældre model, med en ældre processor, så længe billede kvaliteten blev bedre, og dette gjorde det bestemt!
Ja det skulle meget gerne være bedre billede. Så rart at du kunne se det med samme, så var det ikke helt afsporet at skifte :-)

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men vil tro det er nogenlunde matchende. På min Samsung model, så ændrer den selv til en FILM HDR profil, når den modtager et HDR signal. Den er som udgangspunkt kørt helt i max på backlight og local dimming på high. Derudover ville jeg lave lidt af de samme tilretninger på de andre kunstige billede forbedringer ala motion og den slags, som flatpanels foreslår til SDR indstillingerne.

Se evt. generelle forslag til indstillinger også hos rtings Check evt. også rtings generelle input ... 8/settings[/url]