Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af VikingeMayn
#299587
Hej Forum

Jeg overvejer at købe et Dolby Atmos setup. Da jeg ikke har hverken plads eller brug for et kæmpe setup, skal det være i Soundbar + Subwoofer kategorien.

Følgende er i spil :
LG SJ9 (3100 kr, kan måske forhandles ned)
LG SK9Y (3100 kr)
LG SK10Y (3900 kr)
Samsung HW-N960 (6600 kr)

Hvad har I af erfaring og hvad kan I anbefale?
Mvh VikingeMayn
Af antraxx
#300909
Jeg ville ikke købe nogen af dem, fordi ingen af dem understøtter hdmi 2.1. Der er snak om en eARC opdatering til Samsung HW-N960, ligesom tilfældet var med Sony HT-ST5000, men ingen ved om og hvornår det kommer.
Til gengæld kan du kigge efter Samsung HW-Q96R.
Den understøtter hdmi 2.1, eARC, DTS:X og Dolby Atmos. Dvs alt det du har behov for de næste par år. Den får rigtig gode anmeldelser og den eneste forskel fra den og N960 er at Q96R har eARC :)

https://www.trustedreviews.com/reviews/samsung-hw-q90r

Men du må gøre op med dig selv om du vil have hdmi 2.1 eller ej. Jeg synes det er værd at smide de 2000 ekstra efter Q96R når du alligevel skal ud og bruge penge, så er du i det mindste sikret i et par år.
Af ARTH
#301607
Der er store problemer med Q96R - se andre anmeldelser og reviews på nettet.
Soundbaren kan ikke holde forbindelsen til baghøjttalerne og subwooferen.
Jeg har haft 2 hjemme til afprøvning - det virker kun kortvarigt.
Samsung support har ingen løsning på problemet - ligesom der heller ikke er hjælp at hente andre steder på nettet.
Det er virkelig ærgerligt, for Q96R spiller fantastisk, når det virker. Det gør det bare ikke særligt længe...
Af Malcolm_Y
#301911
VikingeMayn skrev:Hej Forum

Jeg overvejer at købe et Dolby Atmos setup. Da jeg ikke har hverken plads eller brug for et kæmpe setup, skal det være i Soundbar + Subwoofer kategorien.

Følgende er i spil :
LG SJ9 (3100 kr, kan måske forhandles ned)
LG SK9Y (3100 kr)
LG SK10Y (3900 kr)
Samsung HW-N960 (6600 kr)

Hvad har I af erfaring og hvad kan I anbefale?
Mvh VikingeMayn
Hvor har du fundet sk10 til 3900??