Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#301475
Når man læser sådan en anmeldelse af LCD skærme, så skal man huske at den også sættes op imod en OLED eller nu, QLED modeller. Det er lidt som at vurdere ens Fiat Punto op imod Bugatti , og stadig holde fast i at Bugatti er toppen af kransekagen :)

Personligt er jeg så til Mercedes Phantom , den ligger også højt , næsten som LG OLED :)
Af Kroman
#301476
Jeg kan næsten fornemme ud fra denne sides anmeldelse og at det åbenbart har ips og 50 hz, at det ikke er så godt som håbet. Men med 5.000 til at vælge et 65 tommer, hvad ville i så gå efter?
Brugeravatar
Af bbplayer
#301479
Der var en i anden anden tråd som forklarede en bilka havde nogle AF8 OLED skærme stående til 5000,- .. Så det er ikke umuligt at finde, hvis du går ud i butikkerne. Selv Elgiganten har deres restsalg, som på nogle priser er gode ift. før.

Men hvis det skal være 65", så er udvalg og kvalitet nok begrænset idag.
Af Brixen
#301489
Jørgensen66 skrev:Ja, det er ærgerligt nok. Flatpanels har i øvrigt testet skærmen og beskriver det som et tilbageskridt i forhold til forrige års modeller, der havde VA-panel, på det, der betyder noget, nemlig billedkvaliteten, men læs selv testen eller konklusionen herunder.

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1526631252
Det var 55” Flatpanels testede.
Måske kan 65” så alligevel være VA panel?
#301490
Ikke ifølge displayspecifications, hvor jeg var inde under 65 modellen. Der står også IPS i flatpanels databasen, hvor der ikke er anført undtagelser. Men hvem ved. Begge databaser kan selvfølgelig være forkert på den. Det har jeg ikke forudsætninger for at vide. :-)
#301491
Vi forsøger så vidt muligt at bruge oplysninger direkte fra producenten, som vi får pr request. Der kan være svipsere, som især fremkommer hvis en producent er irriterende nok til at have forskellige paneler i samme produkt, hvilket vores kontakter måske ikke lige fanger. Hvis I spotter ting, som ser forkerte ud, så kan man skrive kommentarer på alle siderne med skærme.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#301529
Kan blot tilføje, at der over et stykke tid har udfoldet sig en regulær og voldsom priskrig mellem Power og Elgiganten. Krigen blusser navnlig op hver weekend, hvor begge butikker har såkaldte 'weekendtilbud' og dér kan du, hvis du holder øjnene åbne, sikkert finde et knaldtilbud på et 65" tv indenfor dit budget.

Held og lykke med jagten ;)
Af Kroman
#301557
Ja, det er ikke det værste tidspunkt at være forbruger :) Jeg kigger skam på livet løs, men som jeg skrev så havde jeg egentligt udset mig 65NU8055 til 6.000, men det var udsolgt. Så havde jeg udset mig FX700E, men det bliver ikke ligefrem anbefalet, men hvorvidt der er nogle bedre til prisen har jeg lige svært ved at finde ud af :) Vi sidder lige under 3 meter væk, midtfor :)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#301559
Kroman skrev: Vi sidder lige under 3 meter væk, midtfor :)
Med den afstand kan et 55" også klare opgaven. Det er især ved 4K materiale at større skærme og kortere afstande giver mere mening. Eftersom størstedelen af film og udsendelser er i enten HD eller SD, så kan en for stor skærm med kort afstand være en belastning.
Skulle jeg vælge mellem en bedre billedkvalitet i en 55" og en ringere billedkvalitet i en 65", til en stue med afstand <3m så ville jeg nok tage 55" hvis forskellen i billedkvalitet er markant stor.