Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimfrede
#301439
buford skrev: Kører du med standard billede indstillinger eller har du kalibreret?
Jeg har brugt de indstillinger som der er linket til tidligere i denne tråd:

viewtopic.php?f=2&t=48075

- for True Cinema og så har jeg en næste identisk som Brugerdefineret med lidt mere power på lyset til en solskinsdag.
Jeg synes det fungere fint
#301441
Jeg oplevede lignende problemer, da jeg testede XG95, hvor den også af og til skiftede fra Atmos til TV-lyd. På XG95 var det dog nemt at skifte tilbage igen, da man kunne tilføje lydkilden som genvej i den nye bund-menu. Jeg oplevede også sporadiske problemer med, at lyden helt forsvandt ved Atmos-lydspor, så man selv måtte slå over på TV og tilbage til ekstern lydkilde.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#301451
Torben Rasmussen skrev:Jeg oplevede lignende problemer, da jeg testede XG95, hvor den også af og til skiftede fra Atmos til TV-lyd. På XG95 var det dog nemt at skifte tilbage igen, da man kunne tilføje lydkilden som genvej i den nye bund-menu. Jeg oplevede også sporadiske problemer med, at lyden helt forsvandt ved Atmos-lydspor, så man selv måtte slå over på TV og tilbage til ekstern lydkilde.
Da jeg købte de nye kabler i Elgiganten, fortalte en sælger at de oplevede samme problematik med at soundbar holdt op med at udsende lyd...og det var vel at mærke med et Samsung tv og Samsung soundbar. De havde ingen forklaring på årsagen.
Tror, indtil videre, på at det kan løses enten ved at anvende andre HDMI porte og/eller med højere specificerede kabler.