Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kroman
#301388
Jeg købte for 3 uger siden et 55XF9005, og jeg synes det er fint, men mere betaget er jeg heller ikke. Jeg streamer og kommer reelt ikke til at benytte skærmens fulde potentiale, heriblandt HDR.

Noget andet, jeg mener godt at min væg kan trække et 65 tommer, så det har jeg besluttet mig for. Derfor har jeg brug for en hjælpende hånd, igen.

Jeg har haft kigget på 65RU8005 til 6.995, men i første omgang kiggede jeg efter TV til 4 - 5.000, men endte med at nappe Sonyen, da alle anbefalede den. Derfor er jeg efterhånden et stykke fra mit oprindelige budget.

Jeg kan se at Bilka har NU modellen til 5.995 og har læst at der er både for og i mod ved RU og NU; http://en.tab-tv.com/?p=15596

Jeg søger VA, 100 hz og 65 tommer, kom gerne med bedre forslag hvis disse haves :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#301393
PeterD skrev:Hvorfor skulle RU og NU være meget bedre til at vise HDR end XF90..?
Læs igen!

Han benytter IKKE HDR
Kroman skrev:og kommer reelt ikke til at benytte skærmens fulde potentiale, heriblandt HDR.
#301411
RU8005 burde være en fin makker til SDR-indhold. Man kan ikke slukke 100% for den dynamiske baggrundsbelysning, så du vil måske opleve, at den fra tid til anden står og svinger lidt i lysstyrke, men når HDR ikke er aktiveret, så vil det ikke være så slemt som det kunne blive.
Af Kroman
#301425
Grunden til at jeg hælder mest til NU modellen er at lyden eftersigende skulle være væsentligt bedre og jeg kommer ikke til at have andet lyd end det indbyggede. Desuden har jeg også læst i den artikel jeg linker til at billedet også skulle være bedre i 2018 udgaven (der er ingen form for kildekritik på artikel).

Torben jeg vil helst holde mig på mit budget, da det som sagde allerede er højere end hvad jeg havde tænkt i første omgang. Andre forslag som besidder mine 3 krav er meget velkommen. Der er nemlig ikke flere UE65NU8055 på tilbud i Bilka, og så er prisen pludseligt en hel anden :)
Af Supergris
#301463
Hvor har du købt dit TV henne, siden du kan returnere det, næsten en måned efter køb?

Måske dette kan være en reminder til andre, ikke at købe sit TV for småt...
Af Kroman
#301465
Købt i power, de har 30 dages prøvetid :)

Ja, hvis fjernsynet havde blæst mig om kuld så havde jeg sagtens kunne leve med 55, konen især ;) Byttede eksempelvis ligeover med C8 uden at tøve, men kommer desværre ikke til Aalborg :(
Af Supergris
#301467
Kan se Elgiganten tilbyder det samme. Returret i 30 dage. Vildt, det kan lade sig gøre.
Man skulle tro, folk havde fået testet det inden 8 dage hjemme i stuen, men hvis konkurrenten tilbyder det, bliver de andre jo nødt til at følge trop.

Gad vide, hvad de gør, med al den elektronik, de får retur?
Mht. TV, er det min teori, de sælger dem som nye, hvor de tilbyder gratis kalibrering med i købet... :(

Hvad mener du med dette: "Byttede eksempelvis ligeover med C8 uden at tøve"
Af Kroman
#301470
Præcis.

Der mener jeg at hvis jeg kunne købe C8 til samme pris 5.999, så kunne jeg godt nøjes med 55. Power har det til den pris i deres åbning af Aalborg butikken - kommer bare ikke til Aalborg!