Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PaulHansen
#301300
Hej folkens.

Jeg har brug for jeres råd. Jeg skal have køb et smart tv til mine forældre, og jeg har tænkt på at købe et Samsung i størrelsen 40"-50", men jeg har nogle krav til det.

For det første, så skal det være med den traditionelle fjernbetjening, og ikke en smart fjernbetjening. Mine forældre er lidt oppe i årene, så det skal helst være noget de er vant til. Ikke noget med at de først skal trykke på en knap for at få talene frem, for først derefter at kunne vælge programkanal. Når jeg kigger igennem Samsungs udvalg på de forskellige elektronikkæders hjemmesider, så synes jeg ikke helt at der står så meget om der følger en traditionel eller smart fjernbetjening med.

Dernæst skal det være kompatibel med Canal Digital over parabolen, så de kan sætte et CI modul i, så de slipper for at have en satellitboks tilsluttet.

Jeg havde faktisk købt dem et 43 tommer fra Samsung, men da jeg kom hjem og havde sat det op, opdagede jeg at der slet ikke var satellitstik bagpå, og måtte til stor irritation returnere det igen. Jeg havde ellers forklaret ekspedienten at det skulle være med DVB-S og kompatibel med Canal Digital.

Hvad kan i anbefale?

Budgettet er forresten på 3500,- kr.
Senest rettet af PaulHansen 13. aug 2019, 16:31, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
#301303
Den billige, men et godt køb til pengene er RU7005, ellers er skridtet op RU8005 eller Q6.. Se efter Tilbud..

Du kan selv se efter om der er DVB-s tuner i.. Her er hjælp til det

https://www.displayspecifications.com/en

Evt kan man altid sidekøbe den alm fjernbetjening, mener ikke den er så dyr.. Evt over EBay

Er der nogen grund til i ikke vælger 55”.. I vil få mere tv for pengene, og bedre fjernsyn da Q6 og RU8005 da vil være i 100Hz
Af PaulHansen
#301306
Tak skal du have Grandahl. Ja, vi kunne godt gå med en 55'er, men det kommer lidt an på hvor meget det kommer til at fylde. Men jeg vil have den med i overvejelserne.