Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301232
Hej

Remote på Philips 46PFL5007T/12 virker ikke, og efter en masse forsøg med forskellige betjeninger må jeg konstatere, at IR-forbindelsen er røget.

Kan jeg betjene MENU i tv'et via knapperne på siden?

Og hvordan?

På forhånd tak.

mvh Flemming
#301244
nilsson skrev:philips app er vel også ir.baseret, så det bliver vel aktuelt med rep. af tv-et
Nej - den er til wifi.

Og i øvrigt kan det jo være, at det blot er remoten, der er defekt - hvorfor rep. af TV ikke vil give mening.
#301295
flmad skrev:Problemet er at fjernsynet ikke pt. er på nettet, og jeg kan jo ikke komme på wifi uden adgang til tv'ets menu :-(

Burde tv'et hoppe på nettet, hvis jeg sætter lan-kablet i?
Det vil komme på nettet (men ikke på dit wifi), men om du kan komme til at kontrollere det ad den vej er usikkert.

Jeg ved ikke lige hvordan man forbinder en mobil direkte til LAN, men du kan jo prøve at køre Philips' app vha. Googles Android Emulator på din PC (https://developer.android.com/studio/run/emulator).

Alternativt - som Grandahl skriver - find en universalfjernbetjening eller køb en ny original. Sidstnævnte kan du finde på Ebay til 100-200 kr.
#301305
Fandt lige det her tip, som er værd at prøve:

Press the "Volume Up" and "Volume Down" buttons at the same time to make the menu appear.

Press the "P+" or "P-" buttons to move through the menu options. Push the "Volume Up" and "Volume Down" buttons to enter your selections or route to the sub-menu.

Hold down the "Volume Up" and "Volume Down" buttons at the same time to exit sub-menus and return to the main menu. Press the volume buttons together repeatedly to exit the menu.