Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hans123
#298483
Rolig nu. Vi har jo også et liv uden for nettet ;-)

Billige routere ala dem udbyder leverer med er bare generelt dårlige til at håndtere store data pakker

Men der er testet tusindevis af routere. Og hvorfor laves de og hvorfor leverer udbyderne ikke en af disse ?

Prisen er svaret. Da godt og stabilt grej koster en del
Af wiso
#299129
hans123 skrev:Rolig nu. Vi har jo også et liv uden for nettet ;-)

Billige routere ala dem udbyder leverer med er bare generelt dårlige til at håndtere store data pakker

Men der er testet tusindevis af routere. Og hvorfor laves de og hvorfor leverer udbyderne ikke en af disse ?

Prisen er svaret. Da godt og stabilt grej koster en del

Hvis det er routeren, skulle det jo ikke have fungeret de første tre år med samme. Men det gjorde det. Uden problemer.
Af wiso
#299776
Det er lorte Netflix.
Går kort i stå i både når det er HDR, Ultra HD/4k og HD. Sidsenævnte er som bekendt det samme format som film vises i på Viaplay, Blockbuster og Plejmo - hvor jeg har lejet MANGE film, uden det er sket ÉN ENESTE GANG.

DET ER NETFLIX!!
#299777
wiso skrev:Det er lorte Netflix.
Går kort i stå i både når det er HDR, Ultra HD/4k og HD. Sidsenævnte er som bekendt det samme format som film vises i på Viaplay, Blockbuster og Plejmo - hvor jeg har lejet MANGE film, uden det er sket ÉN ENESTE GANG.

DET ER NETFLIX!!
Har STOFA og aldrig oplevet problemer, er det kablet eller via wifi du har problemer? Hvilken platform bruger du?

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Af dieseldk
#299788
Har du mulighed for at afspille med noget andet end appen på tv’et som jeg går ud fra du bruger.
Chromecast fra en mobil/tablet, en Playstation eller noget?

Når du oplever afspilning stopper er billede kvaliteten så dårlig når den starter igen før den kommer tilbage i kvalitet?
Brugeravatar
Af bbplayer
#299789
Når man har sådan et enkeltstående tilfælde og andre ikke kan bekræfte en i dette, så er der kun en konklusion lige meget hvor irriterende det er, fejl 40.

Du må gennemgå dine installationer, og kabler og fjerne router, switche hvor muligt. Selvom du mener du ser problemet specifik for en app, så har du i denne tråd ikke gjort noget for at prøve at services/apps som tilbyder HDR eller UHD , som Primevideo eller Viaplay sport osv.

Så udelukkelsesmetoden er for dig kun en app, og det er for millioner af andre ikke tilfældet :)

Så kig på din installationer, og du finder nok fejlen, selvom den kan være svær.
Du taler primært om netværks belastende programmer, som UHD og HDR, så hvorfor skulle det ikke ske på andre apps som bruger den båndvidde der kræves der? Det ved du så ikke men formoder Netflix til at være problemet. Det lyder dog mest som dit hjem er problemet.
Af wiso
#301201
Torben Rasmussen skrev:Det er besvaret allerede. Tjek starten af tråden.

Havde du fået kært Netflix’ hastighedstest i det øjeblik du oplever dårlig forbindelse?
Det kan jeg jo ikke nå. Det stopper kun et sekund eller to. Har til gengæld gjort det flere gange lige efter. Da var hastigheden alle gange som den skulle være (lå mellem 90 og 100).
Senest rettet af wiso 12. aug 2019, 01:47, rettet i alt 1 gang.
Af wiso
#301203
dieseldk skrev:Har du mulighed for at afspille med noget andet end appen på tv’et som jeg går ud fra du bruger.
Chromecast fra en mobil/tablet, en Playstation eller noget?
Jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør. Har forsøgt. Troede jeg afspillede via mobil. Gjorde jeg så alligevel ikke.
dieseldk skrev: Når du oplever afspilning stopper er billede kvaliteten så dårlig når den starter igen før den kommer tilbage i kvalitet?
Nej.
Af wiso
#301204
bbplayer skrev: "Du må gennemgå dine installationer, og kabler og fjerne router, switche hvor muligt."

"Så kig på din installationer, og du finder nok fejlen, selvom den kan være svær."

"Det lyder dog mest som dit hjem er problemet."
Det kan jeg slet ikke finde ud af. Er ikke noget jeg har en pløk forstand på, overhovedet.

Kan stadig ikke se logikken det skulle være installationen, når der kun er problemer med HD på Netflix og ikke de andre tjenester.
Af Dusty
#301245
Jeg tror du skal gøre dig selv en tjeneste og leve med Netflix problemet. Da du ikke har forstand på det her "område", så er det teoretisk eller simpelt held hvis det lykkedes for dig at udbedre problemet. IT / hifi problemer følger næsten aldrig logikken på overfladen. Der kan være VIRKLELIG mange faktorer der spiller ind i dit tilfælde. Så med mindre du finder en person der ved "noget", og som kan hjælpe dig på din adresse, så får du ikke fixet problemet er mit bedste bud.
Af wiso
#301249
Dusty skrev:Jeg tror du skal gøre dig selv en tjeneste og leve med Netflix problemet. Da du ikke har forstand på det her "område", så er det teoretisk eller simpelt held hvis det lykkedes for dig at udbedre problemet. IT / hifi problemer følger næsten aldrig logikken på overfladen. Der kan være VIRKLELIG mange faktorer der spiller ind i dit tilfælde. Så med mindre du finder en person der ved "noget", og som kan hjælpe dig på din adresse, så får du ikke fixet problemet er mit bedste bud.
"Jeg tror du skal gøre dig selv en tjeneste og leve med Netflix problemet."

Ikke i 100 år. Så opsiger jeg hellere l*rtet. Dermed har jeg ikke længere nogen problemer! Film køre upåklageligt på alle andre tjenester!!

Så **** Netflix. Er alligevel tæt på ikke at være flere film jeg gider se. Af serier har jeg stjernemærket 6, men kan leve uden. HBO's er bedre (noget jeg hellere vil se).

-

Dette er kun udtryk for jeg overordnet set opgiver at løse l*rtet. Tror ikke på det er installationen. Giver bare ikke mening den kun skulle forårsage problemer på Netflix og ikke andre steder.
Senest rettet af wiso 12. aug 2019, 19:13, rettet i alt 1 gang.