Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mrsstage
#301174
Jeg skal bruge et TV på max 50 tommer til film/serier, streaming og blueray.
Efter læsning af reviews og forumindlæg faldt interessen på Samsung EU49RU8005, der sælges for 3995 i Elgiganten.

I butikken faldt begejstringen, det så meget uskarpt ud på den reklameblok de viste. Jeg spurgte en sælger om dette, og han sagde det har ca. HD opløsning altså svarende til det youSee leverer. Fik forklaret at skarpheden skyldes at panelet i den størrelse er 50hz - men eftersom jeg ikke har plads til et 55 tommer er det ikke en løsning.

Sælgeren anbefalede et LG4 9SK8500 til 6999 pga. 100hz og backlight (Samsungen skulle være kantbelyst).

Nogen erfaringer med skarpheden når EU49RU8005 får youSee / Netflix / HBO / Blueray indhold?

Er LGen prisforskellen værd?

Alternativer?
Af PeterD
#301181
Hvis du kan finde et 49" Philips PUS6703 i Føtex eller Bilka, som indtil sidste uge har ligget på omkring 2500 kr for et VA panel, så ville det være godt.
Brugeravatar
Af bbplayer
#301194
mrsstage skrev: han sagde det har ca. HD opløsning altså svarende til det youSee leverer. Fik forklaret at skarpheden skyldes at panelet i den størrelse er 50hz - men eftersom jeg ikke har plads til et 55 tommer er det ikke en løsning.
Det er så en gang vrøvl.

Har selv en Sony 43XF8577 i 43" , 100hz billede :) Så du skal ikke tro alt de sælgere siger, de er oftest ikke særligt kloge på skærme, de skal bare sælge noget og få penge i kassen, også når de vrøvler, som er problemet når det er kunden som ikke forstår hvad de vrøvler om.
Af mrsstage
#301257
Tak for svarene PeterD og bbPlayer.
Jeg har set efter Philips PUS6703 på Føtex/Bilkas hjemmesider, men den ser ud til at være udsolgt lige pt.