Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holk
#301129
Hej
Har et LG der er ca 3 år gammel, hvilket jeg er super tilfreds med.
Kunne dog godt tænke mig at smart delen af tvét var hurtigere, da vi kun bruger det til at streame på.
Er meget tilfreds med den pege funktion som LG har., dog betyder det ikke at det SKAL være et LG, er åben for forslag.
Er der nogen der kan anbefale et 55"- 65"? Eller henvise til nogle tests, synes ofte jeg kun læser om hvor godt eller dårligt billedet er.

På forhånd tak
Af henrik.yde
#301130
Samsung har det bedste smartTV system, Tizen. Eller man kan lade en ekstern boks overtage smartdelen, såsom AppleTV, eller Nvidia Shield.
Af bromberg
#301135
Jeg foretrækker selv webos foran tizen.
Men smart tv på tv er altså en dødssejler.
Kig på et Apple tv eks
Ellers er oled b6 nede i 6999kr nu her og det er voldsomt meget tv for pengene
Af Beckham
#301137
Enig...hvis smart tv delen er eneste problem, så kig på en ekstern boks i stedet.

B6 til 6999?? Det lyder dyrt...tænker der skulle stå B8..;-)
Af bromberg
#301140
Det var selvfølgelig b8 jeg mente:).

Webos foran tizen, -
Webos er lg’s smart tv del, mens tizen er Samsungs.
Det er klart en smagssag, da begge understøtter ret mange af de apps vi bruger i dk.
Her kan jeg bare bedre lide webos.
#301145
Jeg vil anbefale dig at se på enten en Nvidia Shield eller en Apple TV 4K. Jeg bruger selv sidstnævnte og er godt tilfreds med funktionalitet. Hvis ikke TVet fejler noget, så virker det som lidt af et spild at udskifte pga en forældet smart-platform.
Af Supergris
#301172
"Smart-TV" er IKKE så smart, de gerne vil gøre det til.
En ekstern løsning, tilbyder langt bedre ydelse, betjening, flere muligheder og er helt uafhængig af, hvilket TV, projektor, den tilsluttes, samt kan flyttes over, hvis skærmen udskiftes...
Af Don Johnson
#301175
Man må også håbe at næste års modeller også får Gigabit ethernet kort. Det er latterligt at man i 2018 stadig proppede 100Mbit netværkskort i et tv. Det er fint til 1080p streaming men hakker en hel del med 4K hvis man f.eks. streamer fra en NAS. Så endnu en god grund til at investere i en dedikeret streaming boks a la atv eller shield.
Brugeravatar
Af hans123
#301177
100Mbit er da mere end rigeligt til 4K HDR

Dårlige hjemme netværk er tit det svage punkt.

Og hvis det hakker fra din NAS er det nok den der ikke følger med