Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301148
tjpthomas skrev:Hmmm.... det orker jeg ikke... må hellere vente et år på et Sony med ordentlig performance så
Det sker sikkert ikke , jeg har vænnet mig til det , men går dog over til apps , men det er ikke noget med hastigheden på skift af kanaler , men prisen på de pakker man har.
Jeg ville købe det , fedt billede , ingen tvivl.


Stein
#301163
Beckham skrev:Igen...det er jo sket. AF9 og AG9 er eksempler på tv med ny SOC hvor det hele kører meget hurtigere.
Kanal skifte vil aldrig blive hurtigere end smartcard kommunikationen til ens boxer modul. Dette afhænger af data i billede strømmen som beder om kode til af afkode billede, og der går oftest 2-3 sekunder når man skifter kanaler hvor PID ikke matcher en kode som allerede er cache'd, så det vil ikke hjælpe en dyt af få bedre SoC , hvis du tror Sony får det forbedret, når det er upåvirket af smart platformen.

Der er sikkert apps som er Android baseret som vinder i længden men native funktioner og ting som billede dekodning forbliver som de var for 10 år siden, da de ikke har ændret denne del i rigtig mange år, desværre.
#301169
Ok...har ikke lige Boxer eller smartcard, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men har set Youtube klip på nogle af den nye Sony tv hvor de skifter væsentlig hurtigere. Det er klart at smartcard osv. har noget at sige, men den underliggende software må vel også spille ind en smule?