Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kamikazedk
#301012
Rasmus Larsen skrev:Nu også 65" LG C8 til 12.000 kr.
Rasmus Larsen skrev:65" LG B8 til 9.999 kr. Det er laveste pris på 65" OLED hidtil.

https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php
Ej nu må I stoppe, det er jo for vildt. Købte mit 55" C7 i marts sidste år, hvor det stod til 12.000 kr. og jeg fik det "presset" ned i 11.000. Havde vitterligt ikke troet, at 65" ville komme så hurtigt ned i pris. Særligt 65" C8 til 12.000 er jo en sindssygt god pris.

Hvad tror I jeg kan sælge mit C7 til? :D
Af ekelund
#301018
Nu har jeg jo en 65XE9005 jeg er rigtig glad for , men bliver lidt lokket af den pris på OLED er B8 også et stats om man er heldig at få et uden panel fejl eller bør man være ret sikker med den model
Af George1
#301020
Mystisk at OLED kan sælges så billigt, når OLED hyle koret altid siger at sælgere lokker kunder over til QLED/LED fordi fortjenesten er større der, hvis det er rigtigt forstår jeg ikke OLED kan sælges så billigt, så må det jo næsten være en katastofe rent overskudsmæssigt at sælge OLED til de priser, priser på skærme afhænger vel også af efterspørgsel.
Af Martin Sjøstrand
#301023
George1 skrev:Mystisk at OLED kan sælges så billigt, når OLED hyle koret altid siger at sælgere lokker kunder over til QLED/LED fordi fortjenesten er større der, hvis det er rigtigt forstår jeg ikke OLED kan sælges så billigt, så må det jo næsten være en katastofe rent overskudsmæssigt at sælge OLED til de priser, priser på skærme afhænger vel også af efterspørgsel.
Jesus til hest mand, hvad er det for et retarderet udbrud? Hvorfor den enorme sarkasme, og navnekalden som "hylekor"? Du lyder helt seriøst som en der har været udsat for noget ganske horribelt hvad angår OLED... har en ond sælger prøvet at stoppe en 55" op i rektum på dig, uden smørelse?

Der er er så mange der kan berette om sælgernes opførelse, og om hvordan de vildleder folk og prøver at styre dem uden om OLEd... hvorfor stiller du overhovedet spørgsmålstegn ved det? Jeg ved godt, at det har du ikke ordret skrevet at du gør, men den tykke sarkasme der driver ned af væggen her, indikerer det meget kraftigt.

Dig og andre Anti-oled brugere, samt mange oled fortalere... dem jeg vil kalde fanatikere, fra BEGGE lejre, i er lige så trælse at høre på, som bebumsede teenagere der vræler over om Xbox Rulez over PS4, for LEGIT!..... pattebørn!
Af George1
#301024
Var helt klar over den reaktion nok ville komme fine sprog blomster du bruger ? men du forholder dig slet ikke til hvad der gør at prisene kan kommer så langt ned, og hvordan du fortolker mit indlæg må stå for din egen regning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#301033
Danmark er en forkælet marked mht. OLED og modellerne er faktisk blandt de billigeste på verdensplan. Selv i USA har B8 først nu ramt 10.000 kr. og det er efter en 300$ cashback-kampagne på Dells hjemmeside.

Hvad sælgerne tjener flest penge på, og dét der køres udsalg på hænger jo ikke sammen? At salg af Samsungs skærme giver en god provision, er ikke relateret til den pris LG vil sælge deres modeller til. Du skal nok se butikkerne som en tilbudsavis, hvor producenterne betaler for at få udstillet deres modeller - hvilket i øvrigt også er tilfældet hvis du går ned i Føtex og køber vaskepulver - så hvis LG vil pushe en model billigt, så har det ikke noget med Samsungs salgskampagne at gøre.
Af George1
#301038
Ok godt for dem der har et normalt tv forbrug, super skærm til billig pris.
Ikke for at ødelægge tråden, men Samsungs QLED modeller er bare utrolig længe om at komme ned i pris fra udgivelses dato, når jeg sammenligner med Sony, phillips og LG, synes det er ret generelt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301040
Der er høje produktionsomkostninger ved at implementere mange LED-zoner i LCD-tv. Jeg tror, at det spiller ind. Jeg er lidt overrasket over at se 55" Q9FN nede i 9.999 kr. Jeg tror ikke, at der tjenes meget på at sælge den til den pris - hvis der da overhovedet tjenes noget.

I de kommende år tror jeg, at vi vil se de avancerede LED-zonesystemer blive presset opad i tommeformater netop pga. omkostningsniveauet. De er allerede presset op i 55" og jeg tror, at vi i de kommende år vil se dem starte ved 65". LED-systemerne i LCD-tv forbedres stadig, men for mig at se, at det svært at få øje på massemarkedspotientialet for disse teknologier. Nok bedst illustreret ved, at vi har haft 300+ zoner i mange år efterhånden, men det er aldrig drysset ned i et TV, der er prissat til massemarkedet.
Af George1
#301049
Måske denne bliver for massemarkedet, den burde jo komme under kr 9000 senere, vildt at TCL kan lave en 65 "QLED mini led med 780 zoner til en vejledende pris på kr 16500.
Senest rettet af George1 9. aug 2019, 14:38, rettet i alt 2 gange.
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 192