Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasHK1979
#301000
Er der kommet en løsning på dette wifi problem? Har netop modtaget mit nye C8 i dag og oplever præcis samme frustrerende problem. Det er jo en kæmpe brøler!
Af JohannesL
#301001
Måske et skud i tågen men kan være der er mange netværk der hvor du bor. Prøv at hente Wifi Analyzer https://play.google.com/store/apps/deta ... yzer&hl=da på din telefon.

Der kan du se de netværk der er tæt på dig. De bliver tegnet med en kulørt bue. Hvis dit og mange andres er oven i hinanden så kan det give dårlig forbindelse. Det kan man løse ved at skifte kanal på dit wifi.

Jeg bruger selv 2.4Ghz på mit LG tv. Det kører bedst for mig. Det er dog kun et C7
Af ThomasHK1979
#301002
JohannesL skrev:Måske et skud i tågen men kan være der er mange netværk der hvor du bor. Prøv at hente Wifi Analyzer https://play.google.com/store/apps/deta ... yzer&hl=da på din telefon.

Der kan du se de netværk der er tæt på dig. De bliver tegnet med en kulørt bue. Hvis dit og mange andres er oven i hinanden så kan det give dårlig forbindelse. Det kan man løse ved at skifte kanal på dit wifi.

Jeg bruger selv 2.4Ghz på mit LG tv. Det kører bedst for mig. Det er dog kun et C7
Min hoved router er en 50/50 forbindelse via (Waoo). Så har jeg 2 wifi boostere der giver mig 300/300 forbindelse. Det er netværket med 300/300 den ikke vil logge på. Det kan alle vores andre enheder. Fatter det ikke. Den finder netværket, men skriver så der ikke kan oprettes forbindelse til adgangspunktet.
Af FAllanBruun
#301003
Mit b7 var heller ikke fantastisk på wifi. Så jeg endte med at trække en tråd. Nu har den, den forventede hastighed, uden udfald eller andet.
Af ThomasHK1979
#301004
Det er jo kæmpe fejl. Har lige skippet mit gamle Panasonic LED TV og der har aldrig været problemer med wifi
Af Kalmani
#301017
Hej

Jeg har også Waoo smart wifi 300/300.

Jeg flyttede den ene wifi booster ind i skabet under fjernsynet og nustillede begge boostere (holde knap inde i + 10 sek.)

Efter denne øvelse målte jeg en hastighed på 200 Mbits/s på fjernsynet. Det ligner det holder ved.

Indtil videre ligner det at problemet er løst. Så det kan være at afstanden til booster/router er et issue.

Men ja, fatter ikke at det er så svært. Og det er da en kæmpe fejl/mangel på fjernsynet.

Som jeg har skrevet tidligere har jeg søgt løsninger som en sindssyg på nettet. Jeg kan konkludere at det er "kendt" fejl og der er alle mulige forslag til løsninger. Det er jo vildt LG ikke har fikset det!
Af ThomasHK1979
#301022
Har snakket med Waoo. Ser ud til at LG C8 ikke kan køre på 5GHz wifi forbindelse.!
Kan man egentlig ikke bruge en Chromecast Ultra som internetforbindelse til TV’et?
Af aalb1970
#301026
Det er vist et problem, der rammer alle nyere LG tv.

Mit B7V fra 2017 opfører sig nøjagtigt samme måde. Periodevis får jeg fin hastighed over wifi, men andre gange ligger den på 5-10 mbps (målt i Netflix).

Jeg har derfor kastet håndklædet i ringen og trukket et netværkskabel til min router.
Af chaqqo
#301047
Jeg har også Waoo/fibia 300/300, og intet problem med mit C8. Jeg får fint 200-250mbit på Airties, som står ca. 3-4 M fra tv'et, og 2.4ghz er helt slået fra, og kører derfor kun 5 ghz.
Af JohannesL
#301057
For mig lyder det nu altså mest af alt som wifi opsætningen der skal tweakes lidt på routeren.

Jeg er heller ikke imponeret over mit C7, men jeg løste problemerne ved at skifte til 2,4Ghz og skifte til kanal 13 og 20 Mhz channel width.

Det kommer helt an på hvor mange netværk og andet støj der er hvor i bor. Tjek med Wifi Analyzer som jeg skrev i min sidste post.
Af Knudsen321
#309857
Har haft samme udfordring med oledb8.
Mit wifi er fin og TV Har god signalkvalitet.
Det viste sig at TV ikke kunne håndtere 5Ghz når der var valgt høj kanal. Efter valg af kanal 36 fremfor Auto måles konstant over 200 mbit på 300 mbit forbindelse via browser fast.com - også når en del af boligens andre enheder streamer på samme tid.