Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af buford
#300246
Øv Panasonic Vejle ferie lukket, så det bliver et køb i blinde, men kan jo returnere. Så dog Sony i Bilka men kun demo film ::l Køb af Panasonic giver mig dog mulighed for at udskifte min 10 år gamle Onkyo TX-NR807 med en Marantz SR7013 :) Efter utallige forum kiggeri ser Panasonic ejere ret tilfredse ud, hvor Sony ejere kæmper med Android systemet. Kodi kommer aldrig til at køre tilfredsstillende på Sony TV, så min Nvidia Shield skal alligevel tilsluttes. Sønnike spiller også Fortnite og andre spil på Nvidia Shield, hvilket ses på mit 3400,- kr LG Plasma 60" og derfor OLED ej er en mulighed.
Af buford
#300874
For at afrunde dette indlæg faldt valget på Panasonic og alt tvivl er kommet til skamme.
Sikke et fantastisk billede, sort niveau meget bedre end det gamle plasma, og utrolig som det kan modstå genskær i dagslys. Helt og aldeles tilfreds, dog med en lettere fortvivlet kone, men måske fordi hun fik lov at hjælpe med at slæbe det ind, på soklen og op på tv bord O_O
5000,- billigere end Sony, så der sneg sig også en Marantz SR7013 med ;)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#300886
Tillykke med dit nye tv. Rart at høre dine forventninger blev indfriet....og lidt til.
Egentligt pudsigt, at dette tv næsten ikke var på tilbud siden det blev lanceret og at prisen lå fast på 28K. Siden marts/april i år har det så været det suverænt bedste tilbud på et 75", hvor Power med jævne mellemrum solgte det for den rørende lave pris på blot kr. 9.999 ?
Senest rettet af IT-Bruger 7. aug 2019, 10:35, rettet i alt 1 gang.
#300889
Ja, det minder lidt om de gode gamle dage, hvor Panasonics X-plasmaserie var så billig, at det var ret svært at finde alternativer, som kunne slå det på størrelse/kvalitet-for-pengene.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#300896
Torben Rasmussen skrev:Ja, det minder lidt om de gode gamle dage, hvor Panasonics X-plasmaserie var så billig, at det var ret svært at finde alternativer, som kunne slå det på størrelse/kvalitet-for-pengene.
Du har fuldstændig ret ? havde både X10 og X20, hvor det første væltede og blev totaltskadet.
Senere hoppede jeg over på ST-modellen efter G-modellen, som jeg synes var for mat/mørk i billedet pga coating...det samme gjaldt også for de øvre modeller. Førstnævnte havde ikke den coating og var meget mere lysstærk og var i manges øjne det bedste til prisen.
Af kimfrede
#300976
Hej buford
Som du kan læse tidligere har jeg sammen tv - og næsten samme konstallation (jeg har også en Marantz receiver (ny 4K)). Jeg er også overud tilfreds, men har haft erfaring med at enten TV eller receiver er kræsen mht. HDMI kabler - det udmønter sig i at HDMI Link af og til holdt op med at virke og der var ingen lyd når jeg tændte. Work-around var, at tænde og slukke TV særskilt, når fejlen optrådte.
Det løste sig permanent, da jeg anskaffede mig 2 nye HDMI 4K kabler (certificeret) - blot til orientering ;)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#300983
Oplever også at lyden fra soundbar ind imellem "hopper af" og slår over i lyd fra tv.

Har ellers nogle HDMI kabler der er fleksible med bøjelige vinkler til kr 200-300.

Det lyder som om de skal returneres og jeg må forbi Harald Nyborg...
Af PeterD
#300995
Torben Rasmussen skrev:Ja, det minder lidt om de gode gamle dage, hvor Panasonics X-plasmaserie var så billig, at det var ret svært at finde alternativer, som kunne slå det på størrelse/kvalitet-for-pengene.
Får helt tårer i øjnene, Torben

Hulk, Snøft

Det var fantastiske tider for os forbrugere og firmaet. <B

Jeg krydser fingre hver aften for at de tider vender tilbage for firmaet!

(Pudse næse, pudse næse)
Af buford
#301170
:o :D
kimfrede skrev:Hej buford
Som du kan læse tidligere har jeg sammen tv - og næsten samme konstallation (jeg har også en Marantz receiver (ny 4K)). Jeg er også overud tilfreds, men har haft erfaring med at enten TV eller receiver er kræsen mht. HDMI kabler - det udmønter sig i at HDMI Link af og til holdt op med at virke og der var ingen lyd når jeg tændte. Work-around var, at tænde og slukke TV særskilt, når fejlen optrådte.
Det løste sig permanent, da jeg anskaffede mig 2 nye HDMI 4K kabler (certificeret) - blot til orientering ;)

Kører du med standard billede indstillinger eller har du kalibreret?
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#301364
Så fik jeg ombyttet disse Hama High Speed drejbart HDMI kabler til disse North Ultra High Speed HDMI kabel Prisen for tre styks fratrukket rabat blev under kr 400 (fordi et familiemedlem arbejder der). Det ville koste små kr 422 ved at købe kablerne i Harald Nyborg uden rabat med lidt lavere specs.

De nye kabler fra North klarer Ultra HD - 4K/8K@120Hz og 60Hz@10K. så de burde kunne klare en tv-opgradering eller to de næste 10-12 år.
Herudover er specs på disse kabler bl.a.:
* HDCP 2.2.
* HDR (High Dynamic Range).
* YCBCR 4:4:4, YCBCR 4:2:2, YCBCR 4:2:0.
* Data transmission: 48 Gbit/s.
* Deep Color (36 Bit), x.v.Color (xvYCC).
* Auto Lip Sync.
* Dolby TrueHD, 5.1/7.1, SA-CD, DVD-Audio og DTS-HD Master.
* 3D.
* Audio Return Channel.
* HDMI Ethernet Channel (Netværkskabel kanal).
* HEC, eARC og CEC understøttelse.
* 32 audio kanaler.
* 1536 kHz lyd.
* 4 lydsignaler samtidigt.

Har endnu ikke oplevet at problemet med at lyden fra soundbar holdt på med at virke og slog over i lyden fra TV. På tv'et er HDMI 2 porten forbeholdt ARC og bruger nu de bagudvendte HDMI porte 3 og 4 til PS4 og tv-boks, fordi jeg tænkte at anvendelsen af HDMI 1 porten evt kunne skabe signalkonflikt mellem soundbar og tv?