Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#300881
Når nu dit budget er til en rigtig god skærm i 65", så vil det efter min mening, være spild af tid at kigge på modeller i 55", da størrelsen er den faktor, du vil få størst glæde af, hver eneste dag, du tænder dit TV...
#300892
Lars J skrev:Ja hvad er egentlig på papiret den store forskel mellem XF90 og XG95 udover fjernbetjeningen ?
XG kører på den nye processor, så den har fuld 4K HDR-understøttelse på alle HDMI-porte. Den har også seneste UI-opdatering fra Sony, så menuer er markant anderledes - og meget mere brugbart - sat op. Tag et kig på vores anmeldelse, så vil du se at jeg har fremhævet det nye menusystem. Android-processoren er også en generation nyere, så det kører en smule bedre på XG95. Dertil så vil XG95 få AirPlay senere, hvilket XF90 ikke får.

Fjernbetjeningen er også markant bedre, og da den ikke kan købes i løsvægt (og stemmestyring alligevel ikke kan parres med ældre TV), så får du den kun ved at købe dette års topmodeller.

Rent billedmæssigt, så er der dog ikke de vilde forskelle på de to, så antallet af zoner, processering af billedet mv. er omtrent det samme. XG95 har potentielt en fordel, da dens processor som sagt er nyere, men i praksis var Sony langt fremme i forvejen, så du vil næppe se forskellen.

Jeg synes, Q8DN er et værdigt alternativ. Den har et lækkert interface, fed fjernbetjening, zonestyring og så har den allerede nu AirPlay og TV-app fra Apple (hvis man går op i 4K lejefilm). Og så er styresystemet generelt bare bedre i daglig brug ift. Android i min mening.
Af bphhm
#300904
Som kommentar til du siger du har en lys stue så har jeg det samme og med mit B6 bliver jeg nødt til at trække gardiner for for ikke at være generet af refleksioner. Ved ikke om det er forbedret på C8.
Af Lars J
#300907
Det kan også bekymre mig lidt, men tænker lidt om det trods alt ikke bliver betydeligt bedre på en 65C8 end på mit gamle KDL40W4500.
Af Lars J
#300934
Det kan også bekymre mig lidt, men mon ikke det alligevel vil opleves som en klar forbedring med en 65C8, på alle parametre, end mit gamle KDL40W4500. Tror det bliver et LG65C8 der skal op på væggen, og med lidt personalerabat ender prisen på kr. 11.160,-. Jeg takker for alle input og fortsat god dag.
Af Beckham
#300949
Du vil helt sikkert opleve en upgrade ved at gå fra dit gamle Sony til C8...også på almindelig HD materiale.