Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#300815
Hej med jer,

Jeg leder efter et lille TV, der passer ind i en lille klassisk københavnerlejlighed. Indtil videre har jeg blot brugt en computer men har længe gået med tanken om at investere i et TV og eventuelt en soundbar, der kan sikre en god lydkvalitet. Jeg vil helst ikke, at TVet bliver et klassisk “stuealter” i det lille rum, hvorfor jeg leder efter noget, som er max 32” tommer - gerne mindre. Jeg forestiller mig noget a lá Samsungs nyeste topmodeller med næsten ikke-eksisterende ramme og gode smart-tv-funktioner. Det bør nævnes at skærmen formentlig kommer til at hænge på en væg med relativt meget lysindfald.

Jeg har længe kigget rundt uden kunne finde noget, som jeg synes er tilfredsstillende. De fleste af de 32” eller mindre, som jeg har kunne finde har enten stor ramme, ingen smart-TV funktioner eller dårlig skærmkvalitet.

Prismæssigt ved jeg slet ikke, hvad mindre skærme koster? Umiddelbart er budgettet underordnet, hvis den rette skærm viser sig.

Jeg har også leget med tanken om at købe en god computer-monitor og en soundbar og dertilhørende Apple-TV/Chromecast. Er det et anbefalelsesværdigt setup?

Hvad tænker I? Hvordan er markedet for små skærme?

Tak for hjælpen!
#300821
Du bliver nok nødt til at revurdere, der findes kun meget få skærme i 32 tommer, og da slet ingen topmodeller. Og som du selv nævner det, uden smart-TV funktioner, og med dårlig billedkvalitet.
#300823
32” får ingen opmærksomhed fra producenter, det er flere år gamle komponenter mm..

Jeg ville overveje 40” hvis jeg var dig
#300883
Tak for jeres input. Det var lidt det jeg frygtede!

Hvad siger I til et setup med en computerskærm med tilsluttet Chromecast samt soundbar i stedet? Jeg har ingen planer om at se flow-tv alligevel. Det meste vil gå gennem enten DR-appen, Netflix eller HBO. Kan se at flere producenter laver nogle computermonitors i 4K-kvalitet selv i små størrelser. Se fx LG 27UK650-W.