Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ole_S
#300742
Hej med jer :)

Mit tv i soveværelset ville desværre ikke mere. Tiden er derfor kommet til en nyanskaffelse.

Jeg må blankt erkende, at jeg ikke har fuldt med i udviklingen af tv de sidste 5-6 år.. Derfor fakler jeg lidt i blinde, når jeg skal vælge mit næste tv til soveværelset. :)

Håber I vil være behjælpelige med at finde et nyt tv til mig.

Jeg tænker budgettet er max 6.000,00 kr.

På forhånd tak.

Mvh,
Ole
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#300753
Som du måske kan fornemme, hvis du søger i forum, så er det en model, som anbefales meget. Det er en mid-range model, som slår sig på zonestyring og dermed bedre HDR-performance og den er anmeldt her på siden.

Inden for budgettet, så kunne denne også være et bud:
https://www.elgiganten.dk/product/22872 ... rown_goods

Den har dog ikke zonestyring af lyset.
Af Ole_S
#300755
Hej Torben,

Kan du svare præcist, hvorfor du vil anbefale denne Samsung fremfor andre skærme?
Udover at man spare 3.000,00 kr.

Mvh,
Af Ole_S
#300767
Eftersom jeg slet ikke har kendskab til nymoderne tv, kigger jeg udelukkende på anmeldelser/reviews.

Tv'et skal kun bruges i mit soveværelse, hvor jeg skal se lidt film, tv og serier. Derfor vil jeg ikke bruge mange tusinde kroner på et tv til soveværelset. Omvendt, så kan jeg forhåbentlig have dette tv de næste 5-6 år, hvorfor jeg gerne vil have noget ordentligt :)

Håber det giver en nogenlunde ide om, hvad jeg søger.

Mvh,
Ole
Brugeravatar
Af bbplayer
#300770
Ole_S skrev:Omvendt, så kan jeg forhåbentlig have dette tv de næste 5-6 år, hvorfor jeg gerne vil have noget ordentligt :)
Problemet med din beskrivelse og noget ordentlig er hvad skal man forholde sig til når man er dig?

Så det hjælper ikke jeg nævner pang farver, og skarpt super billede og en flot skærm og det fedeste billede du har set længe. Det kunne være en gammel Pioneer Kuro skærm som ikke fås mere jeg tænkte på og ikke havde set noget siden.

Så derfor tror og mener jeg spørgsmålet du får, er at du må beskrive det lidt mere detaljeret end store begreber som flot og ordentlig, for vi har jo alle individuelle syn på det, også anmeldelser som kan være farvet af deres præferencer for model og typer af skærm eller bare penge :)
Af Ole_S
#300774
Det er nemmere sagt end gjort, når man ikke har spor forstand på tv og dets feature.

Jeg ved godt, at det ganske ofte bliver nørderi, når man spørger i et speficikt forum. Sådan vil det altid være. ? Generelt er jeg meget detaljeorienteret, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal beskrive mit ønske. Det beskriver nok meget godt, hvorfor jeg kigger på anmeldelser på nettet - netop fordi jeg ikke ved konkret, hvad jeg skal søge efter. Derefter mit indlæg på dette forum, hvor jeg håbede at få nogle gode inputs.

Ja, alle mennesker har forskellige præferencer. Derfor burde jeg nok tage rundt i forskellige butikker og se modellerne i virkeligheden.

Budgettet har jeg informeret om. Jeg tænker 5000-6000 kr for 55-55".
Brugeravatar
Af TBC
#300776
Ole_S skrev:Tænker 75" er i overkanten :)
Jeg tænker 50 eller 55". Det må helst ikke blive større.
Mvh
Jeg er bare ærgerlig over at 77" var i overkanten til mit budget, da jeg finder mit 65 tommer værende alt for småt, som det hænger helt dernede knap en meter efter fodenden af elevationssengen. ...Alt for langt væk til at jeg overhovedet kan udnytte dets opløsning (øjnene er flaskehalsen på den afstand)