Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrik.yde
#300611
Ja, så må TVet jo være defekt, jeg kan ikke se andre muligheder?
Brugeravatar
Af TBC
#300612
Er det en 4K ChromeCast og er signalet fra PC'en 4K@60Hz? - Et vildt skud i tågen kunne være at du ikke har sat HDMI indgangene til Enhanced? Før da kan du i hvertfald ikke se 4K@50-60HZ som RGB fra en PC. OBS at det ikke nødvendigvis er alle HDMI indgangene der har enhanced HDMI - Jeg kender ikke den specifikke model. På mit AF8 er det vist HDMI 2 og 3 der kan køre enhanced (efter fri hukommelse)

https://www.sony.co.uk/electronics/supp ... s/00167580
#300618
Det er ikke en 4K Chromecast, men jeg har prøvet i flere stik både med enhanced slået til og på standard indstillingen. Tror I ikke bare jeg skal optage et par klip hvor jeg prøver at tænde diverse, også pakker jeg tv'et sammen og kører ud og beder om et nyt i power?
#300659
Det er byttet uden problemer i Power (fik den sidste) så nu spiller det bare. Men sikke en frustration det var, når man oplever når man bare scroller gennem alle muligheder for fejlsøgning og det stadig ikke virker.
Tak for hjælp, tips og vejledning :)
Af JENC
#300818
Jeg kan se du har valgt fjernsyn, tillykke med købet.

Ofte søges tidligere tråde frem af folk til understøttelse af deres køb, så til hjælp til andre vil jeg lige skrive de oplevelser/tilføjelser jeg kan bidrage med. Jeg har stået i samme situation om valg.

Jeg endte med en 65" Q7FN.

I en af dine tråde (der blev låst) blev der nævnt "judder-free 24p via 60i". Jeg havde kort en Q6FN hjemme (og så kom Q7FN på tilbud ugen efter) og der oplevede jeg aldrig nogle panorerings/judder issues. Og i aftes på dag 2 med Q7FN så jeg Wozniackis tenniskamp i Toronto på TV2 Sport (der sender et 1080i signal igennem en 720p signalvej) og der var særdeles tydelig hakken i panoreringer. Og her drømte jeg om lige at have Q6FN og Q7FN ved siden af hinanden for en test, for pudsigt nok er Q6FN "Judder-Free 24p via 60i : Yes". Og Q7FN, Q8 og Q9FN er alle "No" til 1080i judder. Det er virkeligt underligt (???)

Tenniskampen var fra nordamerika og forventeligt optaget i 60hz (1080i60) og jeg oplevede også på mit gamle fjernsyn at amerikanske optagelser kunne hakke mere i panoreringer end danske. Særligt når de sendes i en 720p kanal.

Kort fortalt så det "træls" ud med panoreringer (i nordamerikansk indhold sendt i en 720p kanal).

Jeg oplever det ikke på YouTube-app indhold, 1080i kanaler og mener heller ikke det er der på europæisk indhold på 720p kanaler.

Jeg fravalgte Sony XF9005 på grund af potentiel langsom respons ved kanalskift, og en præference for Samsungs interface. Jeg ved, at Sony'en siges at have bedre billedkvalitet, android opdateres længere, men for mig vandt Samsungs interface over Sonys.
For Sony interfacet spurgte jeg til, om een ville opleve et youtube klip hvor man kunne se hvor lang tid der går fra man trykker "kanal op" på fjernbetjeningen på et YouSee signal (DVB-C) og til det reelt skiftede, og det var der ingen der kunne. Nogle svarede "ikke et problem", "er det så vigtigt", men een svarede også at det faktisk er så langsomt at han er stoppet med at surfe kanalerne igennem, og det ved jeg bare jeg ofte gør.

Mht. billedkvalitet er mit TV behov er ikke sådan, at jeg oplever forkert sort på Q7FN (mørkeste scener i mørke film i mørke lokaler) hvor Sony'en har en fordel. Q7FN er fin fin sort for mig, og min favorit-sofa er endda lidt skråt for midten. De folk der ved de har netop det behov ved nok også så meget om deres behov og tv's, at de vil vælge OLED.
Af lennon
#300822
Nu findes der næsten altid bedre perifære muligheder end de interne . Har selv Sony (OLED) kombineret med AppleTV og YouSee-box . I så fald er både interface og kanalskifte lidt ligegyldigt .Dog savner jeg en god dias-fremviser (jpeg) . Sonys er helt håbløs, og Apples har nogle små mangler . Der formoder jeg at Samsung er klart bedre . .
Af Steen5
#300826
Jeg stod også med samme valg af de 2 skærme. Samme pris.

Jeg valgte Samsung Q7.
Synes den var pænest, hurtigst, bedste fjernbetjening. Og skønt med kun et tyndt 4 mm hvidt kabel til tv. Alt kabel er i konnectboksen som er i et skab.