Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HHH
#300602
Fik endeligt købt et LG 65c8 <B , slæbt det op på 4. sal med kæresten og efter en del arbejde montret det på vægen i rette højde. Efter en software opdatering og et par timer med rendyrket nydelse af klip på Netflix skulle den stå på film aften med kæresten!
Vi hentede pizza'er og startede Netflix, ca. 5 minutter inde i filmen slukkede TV'et pludseligt af sig selv og vil nu ikke starte igen. :( !:(
Når jeg tænder på remote eller TV kommer der en kliklyd og 4 røde blink og hvorefter TV'et slukker igen og på intet tidspunkt billede. Jeg kan ikke finde ud af hvad 4 blink betyder ved at kigge i manualen eller søge på nettet.
Jeg er nu ret fustreret og har med kold pizza, men ved jeg ikke om jeg skal bruge en halv dag på at ombytte TV'et eller hvordan den slags håndteres af LG.
Æv æv æv.
Kedeligt start med OLED når mit vel efterhånden 9 år gamle Pioneer Kuro plasma stadig virker perfekt.
Af FDP
#300603
Det er jo en super ærgerlig oplevelse,
Og den håndteres naturligvist der hvor du har købt dit TV.
Hvis du køber en bil og den ikke virker efter hensigten skal du jo heller ikke reklamere hos Honda i Japan...men hos den forhandler hvor du købte din bil. Præcist på samme måde med TV , syntes der er blevet en tendens til folk tror de selv skal reklamere hos Producenten , hvilket jo ikke er tilfældet idet man skal reklamere der hvor man har foretaget sit køb.
Håber og tror du hurtigt får løst dit problem.
Af HHH
#300604
Tak for svar.
Da jeg engang stod ved serviceskranken i Power elller El-giganten (husker ikke hvilket) var der et skilt på disken hvor der stod at TV reklamationer skulle tages med producenten og telefonnumre på LG / Sony osv. Derfor havde jeg en formodning om at butikken, hvor jeg har købt TV'et, ville bede mig ringe til LG på mandag, hvis jeg møder op i morgen med mit 65C8 under armen.
#300606
Hvis det er Power eller elgiganten, så kan du jo bare returnere det og sige det havde problemer og så nuppe et nyt istedet.

Dog irriterende at skulle slæbe og køre et 65" frem og tilbage, jeg føler med dig.
#300607
Det er slet ikke et råd du skal følge, købeloven forpligter forhandler til at tage sig af sagen, hvis du vil have det ordnet. Som der skrives, så er det surt at bære tilbage men få det afleveret og udnyt fortrydelsesretten og forklar dem grunden er tv slet ikke vil tænde.

Og lad nu være med at bruge tid på at forklare hvordan i har brugt timer på tv og opdateringer, faktum er jo det ikke kan tænde, så lad forhandler knokle med at det er defekt og afgøre fejlen. Det virker ikke, så er det hvad de skal håndtere.

Det er jo ikke en løgn men det er den enkle sandhed uden at gå i detaljer.

Jeg har selv afleveret et ældre LG LCD tv i elgiganten og det tog de gladeligt imod ved serviceskranken, så du har nok læst forkert. Jeg fik ingen info om dette, udover et tracking nummer og service center som ville holde mig opdateret.
#300630
Du har krav på ikke at blive økonomisk belastet ved en reklamation, så de skal i princippet sørge for transport. Grunden til, at de anbefaler at man selv kontanter servicepartneren hos producenten er, at det typisk går noget hurtigere end at skulle gennem butikken (som så gør det samme bagefter).
#300634
Plus servicepartneren ofte kommer og henter dit tv, så du slipper for at skulle slæbe det frem og tilbage. Når dit tv er så nyt som det er vil jeg dog nok også vælge at tage i butikken. Forhåbentlig bytter de bare til et nyt.
Af HHH
#300875
Tak for de gode input. Jeg valgte at pakke TV'et ned igen og kørte det tilbage til butikken (Power) hvor de heldigvis havde et andet nyt 65C8 på lager. De byttede det hurtigt uden diskussion. Det nye virker fint indtil videre O-O

Bemærkede det var ca. 6 måneders forskel på produktionsdato'en på de to TV, så jeg er ikke så bekymret for det nye kan have samme problem. MWS, skruerne på belaget er nok på det korteste, så de har ikke trykket på elektronikken, hvis det er det du tænker på.