Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#300537
Pyh det er svært at finde ud af hvad man skal vælge.
Jeg har prøvet diverse sites til sammenligning, men synes det er svært at sortere. Jeg har dog fået fravalgt QE65Q65 som power har, og står pt mellem de to ovenstående til ca 8k. Skal bruges i stue med meget lysindfald og primært til streaming af film, engang imellem også en tur med PS4.

Hvad vælger man?
#300551
Tak for henvisningen!
Jeg er en anelse bekymret for oplevelsen ved brug af XF9005's Android system, i forhold til hvor hurtigt (langsomt?) det arbejder og at det skulle være en anelse besværligt at bruge.
En anden bekymring for Q7'eren er at det ikke får opdateret softwaren, så vil det være ubrugeligt om ganske få år?
Brugeravatar
Af bbplayer
#300552
peter-samuel.bøytler skrev:Tak for henvisningen!
Jeg er en anelse bekymret for oplevelsen ved brug af XF9005's Android system, i forhold til hvor hurtigt (langsomt?) det arbejder og at det skulle være en anelse besværligt at bruge.
hvorfor ikke gå ned i en butik og afprøve det selv? Det er altid lettere at mærke selv i hånden med en remote , end det er at høre en masse forklaringer om oplevelser.

Du køber vel ikke en bil på baggrund af andres oplevelse af og sidde i den og køre, det må da være din oplevelse af dette, som at gå i et par sko, og de sidder perfekt men andre mener de ikke gør osv :)

Så ned og prøv AndroidTV måske overraskes du, måske skuffes du, det skal du helst selv afgøre.

Jeg kan dog godt afsløre, at afhængig af din brug af apps og funktioner, så vil du klart mærke lidt når du har 30 forskellige apps installeret og lignende. Bruger du ikke apps på tv't, så kommer det aldrig til at påvirkes udover systemets egne funktioner.
Af henrik.yde
#300554
Hvorfor holder du dig ikke til en tråd ? Du har oprettet 5 tråde om det samme emne, køb af nyt TV.
#300559
@bbplayer
Jeg er delvist enig, naturligvis skal jeg forbi et par forhandlere og se hvad mulighederne er, men årsagen til interessen for erfaringer er faktisk netop som med biler: en historie og en præsentation fra personer som skal sælge produktet er i langt de fleste tilfælde mindre troværdigt end erfaringer fra folk som kender produktet fra længere tids brug, samt de ikke har noget økonomisk incitament for én model frem for en anden.
Men jeg sætter tid af til at se hvad de forskellige modeller umiddelbart kan i virkeligheden.

@henrik.yde
Jeg har ikke lige en god grund til at det er spredt ud, højst sandsynligt fordi det medie jeg har anvendt de sidste ~10 år til lignende spørgsmål har været Facebook hvor aktiviteten omkring en tråd udgår efter noget tid, samt kernen af spørgsmålene udvikler sig med den mængde viden jeg har opnået. Men ud fra dit spørgsmål lyder det til at jeg ville opnå samme resultat med mængden af kloge hoveder som ser mine spørgsmål ved at jeg stiller dem inde i eksisterende tråde. Det må jeg da hellere prøve næste gang.
Af Beckham
#300564
Jeg har en Sony XE93. Kører vist nok på samme SOC som XF9005. Android er bestemt ikke verdens hurtigste system og Samsung's Tizen er bestemt mere smooth. Når det er sagt, så synes jeg har ikke det er så slemt igen med Android. Bruger det jævnligt til gængse apps som Youtube, Amazon, TV2 Play osv....og synes egentlig det fungerer ganske fint. Vil i hvert fald aldrig vælge tv'et fra pga. Android.
#300590
Såå blev det et XF9005, og det er indtil videre super lækkert! Jeg kan dog ikke få min PC til at få forbindelse via HDMI, som jeg kunne med mit gamle KDL60W855B, den skriver bare "Intt signal. Kontroller det eksterne input eller vælg et andet input med INPUT-knappen". Jeg har prøvet med to forskellige kabler der begge tidligere har virket og virker med andre devices. NOgle idéer til at løse det?
Af henrik.yde
#300592
Tillykke, ja, det er et lækkert TV. Husk at vælge den rigtige indgang med fjernbetjeningen, har du forsøgt med alle indgange ?
#300595
Jeps, både den jeg brugte til den gamle, samt den jeg bruger til min playstation 4. Den vil den i øvrigt heller ikke finde. Kan det være kablerne der er problemet nu? Det til min PS4 er et high-speed HDMI kabel. TV'et registrerer at der er en PS4 connected, og min PC giver lyd når jeg sætter kablet i, men TV'et siger bare intet signal uanset hvad.
Af henrik.yde
#300599
Du behøver ikke at tilslutte en Chromecast, det er jo indbygget i TVet, da det er Android. Prøv evt. at sætte PC til HDMI-ARC. Prøv også at genstarte TVet, dette gøres nemt ved at holde tænd/slukknap på fjernbetjening i bund i en 4-5 sekunder. Hvilken software version er der på TVet ? Er det opdateret ?
#300608
Hej igen,

Chromecasten blev sat til for at teste HDMI-porten, men efter en lang aften med opdatering via USB, og fejlsøgning står jeg tilbage med en vis frustration. Jeg kan køre lyden via ARC på min HT-NT3 soundbar, men kan ikke få vist billedet i menuen der hører til denne soundbar. Jeg kan heller ikke få noget billede eller noget ud af nogen af de andre HDMI-porte, ej heller når jeg prøver at sætte PC til via den HDMI som højttaleren kører over.
Er det mig der er et fjols, eller er der måske en fejl på mit apparat? :/