Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af jensholm
#300335
Hej

Jeg har et 65" AF8 og en K960 soundbar. Kan det svare sig at opgradere fra K960 til en af de nyere udgaver eller er forskellene for små til at det kan svare sig?
Senest rettet af jensholm 30. jul 2019, 06:32, rettet i alt 1 gang.
Af JensF
#300356
Det kommer jo lidt an på hvad du prioriterer og hvad du ellers har af udstyr.

K960 understøtter ikke Dolby Vision passthrough eller DTS:X.
N960 klarer både Dolby Vision og DTS:X, men ikke eARC. Og er vistnok 7.1 istedet for K-seriens 5.1.
Q96 klarer hele møllen.

Dit fjernsyn understøtter Dolby Vision, så hvis du afspiller UHD skiver eller har en ATV/Shield får du ikke ikke Dolby vision, hvis deres HDMI kabler kører gennem din soundbar.

Hvis du bruger fjernsynets indbyggede apps (eller har din afspiller tilsluttet fjernsynet direkte) så har du Dolby Vision, men muligvis ikke Atmos lyd. Med mindre det kommer i DD+ formatet ;)

Rent lydmæssigt er der en smule at hente, men det kommer også an på din stue om du så får noget ud af den forbedring som din soundbar giver, og om det materiale du afspiller indeholder lyd i en kvalitet som kan udnyttes.

Jeg havde ikke skiftet fra K960, specielt ikke når den er svær at få penge for brugt.
Af bromberg
#300375
Jeg overvejer efterhånden n960 alvorligt.
Kan ikke bruge earc på mit c8 alligevel.

Har Sonos 5.1 nu, men jeg er skeptisk ift subwooferen på det Samsung sæt.
Nogen der har erfaring med begge subs? Sonos - Samsung?