Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af volkan
#300272
Hej hvilke tv vil i anbefale af 82 tommer. Jeg ser for det meste Netflix og fodbold.
Budgettet ligger på cirka 18-22 tusinde. Håber i kan hjælpe. :)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#300293
Tror også fejlraten er højere på de helt store fladskærme - men det gælder især også OLED fra 65" og op.
Kan du klare dig med et 75" så er et Q9FN fra Samsung et oplagt valg indenfor budgettet, hvis det skal være high-end. Alternativt er det andre fine og billigere 75" modeller fra Sony og Panasonic - feks XF9005 og FX780.

Skal det absolut være større så er det bedste bud pt et Samsung QE82Q60R, som er på tilbud til kr 19.999. Viser du annoncen fra Inphone til Power kan de sikkert godt lave et prismatch. Dette tv er en 2019 model og sikkert en del bedre end sidste års Q6FN.
Af PeterD
#300294
Hej Volkan

Du er næppe ny herinde med det brugernavn, så du har noget erfaring i skærme.

Det eneste råd er at du skal lige have, er at LCD i stor størrelse kan have småproblener, men du kan prøve dig frem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#300305
Jeg synes også, at Samsungs Q9FN i 75" er et rigtig godt bud. Ikke 82", men high-end med masser af fede features.

Jeg går ud fra, at du er klar over hvilket massivt effektforbrug du kan forvente dig, at en skærm i denne størrelse? Du skal nok ikke være overrasket, hvis måleren ryger op på 500 W under HDR-afvikling.