Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#299939
Skynd dig i power, og få Sony's 43XF8577, 100hz og kun 3777,- det er en god pris i denne uge. I udlandet er prisen ca. 5600,- lige nu, og Power mener det har kostet 8000,- sidste uge.

Så bestill til pickup i butik, så har du garanti for at få det, selvom butikken ikke har et på lager.
#299940
Jeg har det tv i soveværelset, kan ikke anbefale det.

Panelet er løst i rammen, har prøvet at bytte flere gange og sådan er de åbenbart allesammen. Black level er ret dårligt. Uimponerende i det hele taget.

Eneste plus er god motion handling.
#299944
Nu er det jo synd at sige at udvalget af gode TV i 43 tommer er megastort. Det som bbplayer anbefaler vil derfor også være mit bud. Går man derimod op i 49 tommer, så begynder der at vise sig bedre og flere muligheder.
#299945
Decipher skrev:Panelet er løst i rammen, har prøvet at bytte flere gange og sådan er de åbenbart allesammen. Black level er ret dårligt. Uimponerende i det hele taget.
Kan du uddybe? Det har jeg nemlig ende til gode at opdage, så godt at være i god tid, hvis de skærme har fejl jeg ikke kan leve med.

Lige nu fungerer den fint som alternativ til min gamle 43UJ635v som også gik i udu efter 18 måneder.

Men jeg skal ikke bruge den til film, dog er min 75" samme serie(8596) og IPS panel, og det kører godt efter jeg fik lappet en mærkelig clouding fejl, som ikke var en bytte årsag men et lille slag med knogerne :)

Måske er jeg mindre kritisk.
#299952
Lassemb skrev:Det er gode bud i kommer med :)

Jeg har også kigget på QE43Q60RATXXC, til 4999,-
Er det et bedre TV end f.eks. Sony 43XF8577?

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-719269/
Lad dig nu ikke forblænde for meget af smarte ord og QLED, quantum optimeret kontrast,lyd og billede bla.bla.bla. QLED er et smartere ord for LCD ( måske bedre farver ved HDR, men kan dit øje se det?)

Det vigtigste er et god billede.

Kører Q60 på 60 Hz og XF85 på 100 Hz..?
#300089
bbplayer skrev:
Decipher skrev:Panelet er løst i rammen, har prøvet at bytte flere gange og sådan er de åbenbart allesammen. Black level er ret dårligt. Uimponerende i det hele taget.
Kan du uddybe? Det har jeg nemlig ende til gode at opdage, så godt at være i god tid, hvis de skærme har fejl jeg ikke kan leve med.

Lige nu fungerer den fint som alternativ til min gamle 43UJ635v som også gik i udu efter 18 måneder.

Men jeg skal ikke bruge den til film, dog er min 75" samme serie(8596) og IPS panel, og det kører godt efter jeg fik lappet en mærkelig clouding fejl, som ikke var en bytte årsag men et lille slag med knogerne :)

Måske er jeg mindre kritisk.
Ja, hvis du fx lægger tv'et ned på ryggen, så vil du kunne se et gab mellem panel og ramme. Panelet slipper så at sige. De burde nok have været limet sammen, men alle dem de havde i Power, da jeg købte mit, var sådan. Hvis du trykker forsigtigt i kanten af panelet vil der formentlig også opstå gab mellem panel og ramme.

Det er selvfølgelig muligt, at det kun var deres sending, der havde den fejl, men det virker lidt usandsynligt. Jeg har også haft mange andre Sony tv efterhånden, og aldrig set sådan noget før.

Det betyder ikke det store i praksis, så længe man ikke mosler for meget rundt med det. Men det vil være nemmere for støv, insekter osv, at finde vej ind i apparatet.

Jeg er dog enig i, at udvalget i 43 er utroligt ringe, og at det her tv er et af de bedre bud. Ikke desto mindre er jeg skuffet, det når ikke mit flere år gamle 55x8505c til sokkeholderne hvad angår billedkvalitet.

Svært marked :-/
#300099
Decipher skrev:Det betyder ikke det store i praksis, så længe man ikke mosler for meget rundt med det. Men det vil være nemmere for støv, insekter osv, at finde vej ind i apparatet.
Takker, det betyder jeg ikke skal bekymre mig, og ud fra Torbens supplerende information, er det med garanti sådan min asus skærm fik tordenflue besøg for nogle dage siden, fordi lcd skærme alle er bygget sådan.

Jeg kan kun tilføje at efter min 43uj635v , så er denne skærm , efter kalibrering, rigtig god, og den er da bedre end min første som nok også var 60hz, jeg er i hvert fald tilfreds til mit behov her. Måske halter den til tv, det skal jeg ikke sige men på min 60-70cm fra, står den rigtig fint, og så fandt jeg ud af den har større visuelt billede uden at fylde mere end den gamle (0.5%)