Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#300061
Hej med jer. Jeg skal ud og købe en 65" skærm. Den skal bruges til alt lige fra at se tv, til at spille PS4 og bruge Apple tv.

Jeg var i en butik for at købe en 65" LG C8 da jeg syntes at have læst en masse godt om C8 og den kan jeg få for ca 15.000kr men i butiken var han mere til at jeg skulle tage en Samsung 2019 model QLED Q67R til ca 14.000kr.

Jeg syntes at det er to gode bud, men kan ikke helt finde ud af hvad for en jeg skal tage.

lige nu er jeg nok mest til Samsung, men hvad siger i?
#300072
Nej C8 er af noget højere billedkvalitet end Q6, sælgerne vil sælge det de tjener mest på, ikke hvad der er godt for dig..

Det havde været en no brainer for mig.
#300077
Ikke som jeg læser det. Men det kommer ikke med det samme. C8 = AI ThinQ model

While the 2019 LG AI ThinQ TVs will be the first to get the firmware update that will enable HomeKit and AirPlay 2, new information shared today by Screen Times suggests AirPlay 2 and HomeKit will eventually be coming to all LG TV models with AI ThinQ in the future.
#300096
Vores informationer siger, at de ældre modeller ikke kører 64 bit OS, hvilket er forudsætningen for at få AirPlay 2. Jeg tror ikke du skal regne med, at få AirPlay eller Homekit.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1563945160

Da LG ikke opdaterer OS på ældre modeller, så er der ikke rigtig nogen måde at få AirPlay, da det kræver 64 bit OS.
#300105
Ja det ser sådan ud..

“ Update: In a statement to 9to5Mac, LG refutes claims made by its UK PR team:

LG cannot guarantee that TV models prior to 2019 will be able to deliver a seamless user experience. Therefore, while this may be a possibility in the future, at the moment, LG has no plans to update its pre-2019 TVs with Airplay2 or Homekit.
Earlier this week, LG announced that it would start rolling out HomeKit and AirPlay 2 to eligible TVs this month. Now, new details have emerged that suggest those updates won’t be solely limited to 2019 TVs after all.”
#300121
Det er godt nok et kæmpe minus ved LG at ikke engang understøtter deres TV med software et år efter de er kommet på markedet. Noget svineri i en tid, hvor computere der er 5-8 år gamle stadig kan være fuldt funktionsdygtige.
#300134
Tør slet ikke basere smart TV funktioner på hvad TV producenter de inkluderer. Shield og ATV4K er langt bedre og et TV er blot en monitor for mig.

Men når du nu har valgt LG så test løbende for Burn in, så du eventuelt kan få dækket det på garanti.