Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#299882
Supergris skrev:Siden jeg ikke er enig, så er det vel ikke selvfølgeligt?
Selvfølgelig er det sandt, bare fordi man ikke forstår og ser på bokse som er forskellige, tv skærme som virker anderledes, er en tv tuner funktion ikke anderledes, fordi du gør den til det.

Og der er intet forklaret om at gammelt er bedre end nyt? Er det hvad dit gamle tv, og en yousee boks eksempel skal forklare? Det er da i hvert slet ikke en selvfølge men jo, hvis man ikke forstår, så bliver det forskelligt bare fordi!

Glemte jeg at påpege, at du selv skriver du fik bedre billede som INTET har med en tv tuner at gøre, så allerede der burde man forstå man ikke ved hvad det man taler om.
Som en griner, flyttede du så yousee tuner ind i tv't :) LOL
Af Supergris
#299884
Jeg forstår ikke rigtigt, det du skriver, men er det korrekt forstået, at du ikke mener, at der er forskel på TV-tunere mht. billedkvaliteten?

Kan du forklare, hvorfor du ikke mener, at en You See boks INTET har med en TV-tuner at gøre? Mig bekendt sidder der indtil flere tunere i de nye bokse...

Hvorfor mener du ikke, at mit gamle TV og min gamle You See boks, kan ses som et eksempel på, at forskellige tunere, kan give forskellig billedkvalitet?

Din sarkasme er i øvrigt svær at forstå, med din dårlige evne til at formulere dig...

Som jeg forstår det, beskylder du mig for, jeg ikke ved, hvordan en tuner fungerer?
Du kan så passende forklare hvilke protokoller du taler om, i forbindelse med DVB-C?
Husk, vi snakker ikke om IPTV.

For at udnytte en TV-tuner er det vel ikke nødvendigt at flytte den ind i TVét?
Det er vel forskellen på en ekstern- og en intern TV-tuner?

Som tidligere skrevet er de vel begge ret ens opbygget, men er blot tilsluttet forskelligt, hvor den ene virker over HDMI og den anden er tilsluttet via en intern interface...

Hvis du har kalibreret den HDMI-indgang tuneren er tilsluttet, er det vel begrænset hvor mange fejl, der kan forekomme i form af "billede forskelle eller forkerte farver" mm., og den burde derfor fuldt ud være i stand til at kunne gengive det signal korrekt, den modtager?
Brugeravatar
Af bbplayer
#299885
Jeg undlader at gå i yderligere debat, for når du først har bekræftet at du ikke forstår det, så er der jo intet at debattere, og du forstod ikke det oprindelig indlæg til TS, så lad den nu ligge.

Læs lidt på tv tuner, dvbc/s/t specs, og så prøv at spørge flatpanels om billede forbedringer , hvor tv tuner er den store spiller eller ej. Tak!
Brugeravatar
Af bbplayer
#299886
Supergris skrev:Jeg forstår ikke rigtigt, det du skriver, men er det korrekt forstået, at du ikke mener, at der er forskel på TV-tunere mht. billedkvaliteten?
Bonus svar,
Tv tuner, har INGEN betydning for billede kvalitet, da tuner kun har et formål, og det er at modtage et tv signal og bearbejde det, så et produkt kan vise et billede bagefter. TV signaler kan variere, og tv tunere kan bearbejde signalet forskelligt og nogle producenter kan forbedre modtagelse af signalet. Der er ingen billede kvalitets korrektioner i en tv tuner.
Brugeravatar
Af bbplayer
#299888
Supergris skrev:Så konklusionen må, ud fra det du siger, være, der ingen forskel er på billedkvaliteten på TV-tunere uanset mærke og modelnr., da den ingen betydning har?
Du kan ikke kæde tv tuner og billedkvalitet sammen her, så derfor har du ret. Selvfølgelig hvis der er udfald på signalet, så er der et dårligt billede men det er en anden snak.

Produktet: yousee boks, satboks, tv skærm, behandler derefter billede og skaber din billedkvalitet, afhængig af den behandling de foretager. Som du læser ofte, Sony er gode til billedbehandling og motion, andre klarer skalering af lave opløsninger. Alt sammen noget som sker efter en tv tuner har modtaget et signal, hvad enten tv tuner er fabrikeret af sony/philips/nokia eller andre som laver dvb hardware og bokse.
#299889
Den eksterne TV-boks er jo ikke kun en tuner. Den har også de-interlacer og scaler indbygget, så outputtet kan sagtens ende med at være bedre end hvad TVet selv kan levere, hvis det ikke håndterer de-interlacing eller opskalering bedre selv.
#299890
Torben Rasmussen skrev:Den eksterne TV-boks er jo ikke kun en tuner.
Det svarede jeg også TS på oprindeligt, og begrundede det i at der kan være forskel i billede, da begge produkter kan billede behandle forskelligt, så derfor blev der også skrevet at selvom jeg tænkte tv kunne foretrækkes, så skulle personen prøve sin yousee boks.

bbplayer skrev:
KlausRose skrev:Okay, må se om jeg kan smide signalet direkte i TV'et uden at bruge YS boksen så :)

Men for at afspille f.eks. YouSee UHD, så kræver det vel, at det går gennem boksen eller ATV? Eller hvordan? Beklager "rookie" spørgsmål - det er en helt ny verden det her UHD ;)
Omkring boksen, så prøv lige boksen, og prøv så nogle kanaler der ikke er kodet, hvis du skal sammenligne, med samme billede profiler, så se om du kan se forskel. Måske kan du så også selv danne dig en beslutning om du skal bruge boks eller tv direkte, det er jo dig som skal se på det. OG! måske er du ikke glad for tv guide på tv eller tv listen (jeg synes den kunne være hurtigere når man har 200+ kanaler)