Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
#299735
Så langt kom jeg slet ikke.
Brugeravatar
Af Naiera
#299748
Jeg ér helt med på noderne hvad angår Apple TV-firmware :)
Brugeravatar
Af Naiera
#299766
Jeg prøvede at opdatere engang i aftes/nat.
Af ZackGem
#299836
Er der nogle som har haft held til at starte "Venom" på Apple TV?
Har købt den i 4K/HDR, men det loader længe og ender så op med at sige "itunes ikke tilgængelig lige nu - Prøv igen senere".
Dog eneste film den gør det med, og har gjort det længe.
Brugeravatar
Af TBC
#299842
Jeg er med på at problemet grundlæggende ligger i mit nødvendigt komplekse setup og det dertil benyttede EDID - og jeg vil også på sigt se om jeg kan få det løst via programmering af Dr. HDMI - Men idet ATV 4K's menu på det nærmeste lover et indbygget fix, vil jeg lige høre til andres erfaringer med forholdet - for jeg kan ikke selv få ATV'et til at lystre min kommando i den forbindelse.

Baggrund: Min ATV-relevante kæde er den at ATV'et (TVOS 13 beta - men status var samme i 12) er tilsluttet en XOLORspace 23421 4X2 HDMI Matrix Switch der sender 4K HDR billedet til en JVC N7 og splitter lyden ud i en seperat HDMI udgang til en HDMI 1.4 DENON AVR 4308 surround reciever (altså en surround reciever der ikke er 4K og Atmos kompatibel). På Matrix switchens udgang sidder der en HDFury HDF0130 Dr. HDMI 4K - HDMI EDID Emulator/Manager hvis EDID fortæller alle kilder tilsluttet switchen at de kan sende op til 48 Gbit/s 12 bit RGB med Dolby Vision, HDR10+ og Dolby Atmos og DTS-X ud af deres HDMI udgange. Dette indstiller ATV'et sig naturligvis også efter. Nu er sagen så den at ATV'et jo desværre ikke bitstreamer, men udpakker til PCM. Så mens både Dolby True HD og Dolby Digital+ med Atmos encoding (samt DTS-HD MA med DTS-X) fungerer fint til 5.1 afspilning via bitstreaming fra Blu-ray afspiller og PC, så fungerer det ikke med Atmos titler fra ATV'et. Der modtages og afspilles kun 2 PCM stereokanaler (Dvs ingen center med tale eller sub og surround kanaler = afspilning hvor man stort set kun hører baggrundmusik og vindens susen O_O ).

Nuvel, nu indeholder ATV'ets menu så den mulighed under indstillinger for lyd (Indstillinger > Video og lyd > Lydformat) at man skulle kunne slå objekt baseret lyd fra. Jeg ønsker naturligvis ikke degraderende transcoding til legacy Dolby Digital, så jeg taler om at begge indstillinger på siden står til off.

Hvad er jeres erfaringer med at slå objektbaseret surround fra - Virker det så i kun får det normle 5.1 lydspor som menuforklaringen lover? - Hos mig ændrer det nemlig intet hvis der er tale om en Atmos titel på Netflix - og hvis jeg genstarter ATV'et bliver der automatisk også skiftet til at objektbaseret lyd er ON igen. Kan i andre slå det manuelt fra som menuen giver lovning om?
Brugeravatar
Af TBC
#299964
Rasmus Larsen skrev:TBC: Jeg har ikke et godt forslag, men er bare nysgerrig. Oplever du samme udfordring med din Xbox One X, når den skal sende Atmos ud i spil?
Jeg ejer ikke en XBox eller anden nyrere konsol siden PS3, så det skal jeg ikke kunne sige. Jeg ejer desværre heller ikke Atmos titler til PC'en som Mass Effect: Andromeda eller Battlefield 1, men det kunne måske være et forsøg værd at spotte Mass Effect: Andromeda på et tilbud eller en demo og finde ud af hvordan det i praksis spænder an. - men nu skal jeg først hjem igen fra mini-familie ferie for overhovedet at opdage det.
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 103