Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296242
Hej alle sammen,

Jeg ser meget sport og især fodbold via streaming hos Yousee og Strive. Det er dog rigtig ærgerligt at det ikke kører i 50 fps, hvilket i 2019 burde være en selvfølge og ville gøre en kæmpe forskel for oplevelsen.

Så mit spørgsmål er om nogle af jer kloge hoveder har nogle insights på hvornår Yousee og Strive får taget sig sammen og opgraderet til 50 fps ? Eller er det i virkeligheden det kildemateriale de to udbydere modtager der kun er i 25 fps, hvilket vil sige at de ikke kan gøre det, selv hvis de ville?

På forhånd tak for svarene :D
#296248
Sporten optages højere end 25fps - hvis ikke progressivt så interlaced. Så kildematerialet er der. Tv-kanalerne sender også i højere frekvens.

Forklaringen skal sikkert bare findes i teknisk utidsvarende tekniske platforme hos udbyderne kombineret med, at ikke alle forbrugerenheder kan modtage f.eks. 1080p50.

Jeg ved ikke om du allerede har læst artiklen, men vi spurgte til streamingaktørernes planer til 50fps for nylig. Vi har ikke fået nogen opdatering siden (ud over fra TV 2 Play som er begyndt at rykke til 50fps):

Sports-tv er i opbrud men billedkvalitet halter i overgangen til streaming
#299705
@Rasmus

Ifølge@hulle86 på twitter streamer strivesport pr dags dato i 50 fps.

Er der mon mulighed for at få det bekræftet fra officiel hold?

@hulle86 er Kenneth Andersen som er kommentator for strivesport. Så tænker der er stor sandsynlig for at kvaliteten endelig bliver løftet.