Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#299622
Jeg har mulighed for at købe et ue55es8005 for 2000.

Kan det betale sig?

Synes 2000 er meget for et 7 år gammelt tv, men det var rimelig dyrt da det kom ud. Men det er jo features og billedet der har betydning. Jeg har ikke vildt meget forstand på tv som sådan så håbede en herinde kunne hjælpe.

Mvh,
Jesper
#299625
Det var såmænd et udemærket tv, men der er jo sket udvikling siden, med 4K, HDR osv.. Så den er jo ikke specielt tidssvarende, men det handler så igen om hvad man skal bruge den til..

Et 7 år gammelt tv, er i vore dage et gammelt tv. Der er ingen garantier for der ikke går noget i stykker på et snarligt tidspunkt.. Jeg ville ikke selv have købt et så gammelt tv til den pris, den skulle være tæt på gratis så.
#299627
2000 er alt alt for dyrt for sådan et gammelt fjernsyn. Smart-TV delen i den så godt som ubrugelig i dag, så det er mere eller mindre bare en monitor at du køber, som har en tuner i.

Så skal du bare se tv kanaler og se lidt dvd/blu-ray film, kan du bruge den. Men du kan også risikere at så med en skærm som du lige har givet 2000 for, er 0 kroner værd 5 minutter senere, hvis der er noget der går i stykker.

Så er det næsten bedre at give nogle småkroner mere, og så få et helt nyt fjernsyn, som har fungerende smart-tv, og billedekvalitet, som er mindst ligeså godt. At det så var en topmodel for 7 år siden, betyder ikke så meget i den sammenhæng
#299759
Supergris skrev:4K og nyere teknologi er nu ikke automatisk garanti for et bedre billede...
Ikke en automatisk garanti, men på 7 år er der sket meget på LCD fronten. Målt alene på billedkvaliteten vil jeg mene, at 2019 tv fra den nedre mellemklasse kan måle sig fint med de bedre tv fra 2012. Herudover er der sket meget andet i billedchippen og den processor der styrer menuer og smartdelen. Allerede dengang havde ue55es8005 en tendens til at være sløv når der skulle navigeres i menuer ligesom smartdelen også føltes træg.

Skulle det foreslåede tv holdes op imod et ok plasma-tv fra 2012 som feks Pana ST50, var der sikkert sider hvor ST50 stadig kunne gøre det bedre, men omvendt også komme til kort på andre features.