Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martin.trinity
#299741
Hej,

Jeg har et LG 65" C7 OLED tv som jeg er ret glad for, men da det har et par år på bagen er mit spørgsmål om det kan betale sig at købe nyt nu eller det er bedre at vente?

Er der sket meget fra mit tv til de nye? Er der noget der er værd at vente på?

Mit tv fejler intet og bruger det med ATV 4K samt Sonos surround setup og hovedsageligt til film og serier i 4K.

På forhånd tak for gode råd :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299742
Pt. er der ikke meget nyt at hente. HDMI 2.1 er det mest spændende og det først relevant med indtoget af next-gen spillekonsoller.
Af martin.trinity
#299752
Jeg synes jeg døjer med motion stutter på min C7. Jeg er nødt til at have True Motion aktiveret i en eller anden grad for at komme uden om det. Desværre. Det giver lidt soap opera effekt til gengæld jo.

Opdateret med nyeste firmware og har googlet mig halvt ihjel, men ikke fundet nogen løsning ud over aktiveringen True Motion.

Jeg havde lidt håbet på at kunne komme ovennævnte til livs og samtidigt få et endnu bedre billede og andre nye features og derved kunne forsvare et nyt køb.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299753
TruMotion er blevet bedre på de nye modeller, så det er nok eneste sted du vil opleve en lille forskel. Det skal dog mindst være en C-model, da B-serien stadig kører på den gamle processor. Jeg synes dog ikke, at det helt kan retfærdiggøres, at give så mange penge for en ny med mindre du samtidigt kan få en god pris for den gamle.
Af Beckham
#299757
Jeg tror heller ikke du vil føle en kæmpe upgrade ved at skifte nu. I så fald skal du måske prøve at kigge på noget Sony, som jo er kendt for at være de bedste til at håndtere motion.
Af Supergris
#299767
Er det uanset kilde, du oplever "motion stutter"?
Ved ordentligt kildemateriale burde det ikke være nødvendigt at have True Motion aktiveret...
Af martin.trinity
#299769
Jamen nu hvor vi er ved Motion delen så ville det faktisk være lidt interessant og høre hvordan andre oplever det.

Det er nemlig ikke altid det sker, men især en film som den nye version af It i Dolby Vision på Apple Movies er det rigtigt voldsomt i panoreringerne.

Men har leget en del med det i dag og det virker som om det er meget specifikt lige den film - som jeg så sjovt nok har brugt som reference hver gang jeg har leget med indstillinger.

Er der mon nogen der har den film og kan teste? Bare for nysgerrighedens skyld? ?
Brugeravatar
Af TBC
#299771
martin.trinity skrev:Er der mon nogen der har den film og kan teste? Bare for nysgerrighedens skyld? ?
Ejer faktisk ikke en eneste film på tjenesten - heller ikke denne (har kun lejet tilbud til 9 kr et par gange som har kørt fint)

...Men det kan meget vel være et kildeproblem, da andre film på tjenesten ret aktuelt har haft tilsvarende problemer: viewtopic.php?f=2&t=48447&view=unread#unread

Har du Netflix så prøv at find en film på den og se om der er samme problemer.

Har du TVOS 13 i beta, så kan det måske også være derfor. Har selv oplevet stutter et par gange på tværs af tjenester, siden jeg fik beta'en installeret.

Mulighederne er mange ::l
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299773
Jeg har i hvert fald oplevet judder på film i iTunes, hvor det ret specifikt var den ene film den var gal med.