Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#299615
Jeg opserverede endnu engang nogle striber på skærmen til aften som jeg ikke synes at kunne fjerne ved hjælp af lysstyrke ændringer. Modellen er 75xf8596
Billede
Så tænkte jeg at det havde noget med at jeg havde rengjort skærmen?
Så prøvede jeg noget , lad os kalde det anderledes, slog med en kno på skærmen, og vupti, så så skærmen sådan ud.
Billede
Hvis dette var clouding , så har jeg fundet en metode, som fjerner det fra skærmen hurtigt og enkelt, måske virker det kun på 75" skærme :)

Det skal lige siges, at disse billeder var taget efter jeg så effekten første gang, så tørrede jeg lige skærmen af igen, og fik de underlige striber, som altså bliver der hele tiden, og får lyset til at være ujævnt konstant. så effekten kan kopieres og forklares.
Vedhæftede filer
_DSC0180.JPG
_DSC0180.JPG (43.36 KiB) Vist 761 gange
_DSC0179.JPG
_DSC0179.JPG (44.36 KiB) Vist 761 gange
Senest rettet af bbplayer 15. jul 2019, 11:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#299633
Det kan være det.
Problemet er vel mere, om mange andre med sådanne paneler, ikke lider af disse ujævnheder i lys, når de rengører skærm og det ikke altid lige synes at være fremprovokeret af en klud over skærmen. Det er ikke fordi man skal trykke særligt, så kommer disse striber eller plamager om man nu ikke gå oppefra ned men rundt :) Så mærkeligt og røv irriterende sagt på dansk. For de forsvinder altså ikke efter en genstart eller lign.

Tænk jeg har levet med de problemer i rigtig lang tid ;(

Håber andre med lign. skærm ikke også har det problem, så kan de måske læse dette og få dem hurtigt væk uden at tro panel er defekt.
#299636
Hvis de skabes når du påvirker skærmen fysisk, så kan jeg næsten ikke se hvordan en genstart eller andet software-relateret skulle hjælpe. Så må det være en ydre påvirkning der skal til for at rette det. Clouding er også en effekt af placeringen af lagene i stakken, og andre har også beskrevet hvordan de har kunne påvirke det ved at skille panelet ad og lette trykket i eks hjørnerne.
Brugeravatar
Af bbplayer
#299637
Enig, nå, jeg er i hvert en lidt gladere ejer af mit tv , end jeg var igår :)

Jeg var så tæt på at anmelde det som defekt.