Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#299602
Jeg har ikke set den Sony 75 med VA panel, og kan derfor ikke give dig nogle indtryk fra den..

XF85 har jeg set, og jeg bestemt ikke glad for den, men det er jeg stort set aldrig for IPS paneler, ydermere var den langsom i menu/kanalskift, opstart, men det er mange Sony tv, for nogle er dette ligemeget, igen individuel..

Men du skal måske ud i en butik og prøve lidt af.. Bare husk at sælgere er sælgere, de vil sælge dig det de tjener mest på, hvilket ikke nødvendigvis er det bedste for dig, usandheder oplever jeg også når de kommer til en.. Bare lige ha det i mente..

Tilbud svinger ofte uge til uge, så evt hold øje med tilbud på VA paneler hvis det er dit valg. Måske nogle andre her har haft den Sony 75 i øjesyn og kan give dig feedback på den.. Evt Samsung NU8005 er en glimrende mulighed også i prisklassen, ved ikke lige om den er på bud pt.
Af bendix90
#299603
henrik.yde skrev:Her er en sammenligning af de to Sony TV, uanset hvilket af dem du vælger, tror jeg ikke at du bliver skuffet:

https://www.displayspecifications.com/e ... /f5eb52e01
Tak for det!
Jeg bider mærke i at tv'et med IPS panel har markant flere Hz ved vertikal frequency og at dens interpolation value også er meget større - er det noget der vil have indvirkning på hvor godt billedet glider når det går stærkt i en film, et spil eller en fodboldkamp?
#299604
Ja, der er fordele og ulemper ved begge TV, og ja, de forskellige data har selvfølgelig betydning for billedet. Du kan jo også vælge 55 tommer, og så få dette her, så bliver det nemlig ikke ret meget bedre:

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... ricerunner

Det samme TV i 65 tommer koster dog 8999,- Det er stadigvæk meget billigt, men over dit budget. Til gengæld går du så ikke på kompromis med hverken størrelse eller kvalitet. Personligt ville jeg gå efter kvalitet, da jeg simpelthen kører sur i dårlig billede eller lyd. Men sådan er vi jo så forskellige. Og ja, man kan blive ved, der er ikke så langt op til OLED, som leverer den ypperligste billedkvalitet.
Senest rettet af henrik.yde 13. jul 2019, 14:03, rettet i alt 2 gange.
Af Grandahl
#299605
I 65” står XF stærk til prisen synes jeg, det gør den ikke i 55” efter min mening.. Under den i prisklassen står bl.a. Samsung NU8005 og Q6 modellen omkring de 5000kr.. Til 7000 er der ikke ret langt op til en markant forbedring i OLED f.eks. B8 fra LG.. Derfor ligger den lidt skidt synes jeg i 55”
Af Supergris
#299610
Fuldstændig enig, dog er Sony XF9005 nok stadig den billigste løsning, hvis man vægter HDR-gengivelsen ret højt, hvor de to Samsung er kantbelyste uden nogen form for lokal styring...
Af Grandahl
#299621
De Samsung skærme til omkring de 5000kr køber du ikke for HDR, det giver ikke nogen mening.. Men du får et hurtigt tv med god billekvalitet for pengene..

Hvis det er HDR der er målsætningen står den skidt, da du for ikke ret mange flere penge kan Købe en OLED med noget bedre HDR.. Tilbage står den til de der fravælger OLED men vil have en brugbar HDR.
Af Stein
#299623
Jeg har skiftet mit 65X8507C med VA panel og bagbelyst ud med 75XF9005 også VA panel og bagbelyst , jeg synes at 9005 har et bedre billede , men kan være ønsketænkning ha ha og ja alle Sony har langsommmmmm kanalskift , men det lever jeg med.
Men har IKKE fortrudt det og slet ikke til 15K.

Stein
Af Grandahl
#299626
Det jeg taler om Peter er hvad man får for pengene.. Eller kan man jo bare sige.. For at skære det ud i pap.. De OLED er de Sony overlegne, det handler jo om value for Money.

Tillykke med dit tv Stein, ja det er et bedre tv, og størrelsen gør også noget.