Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasperth92
#299588
Har apple tv 4k, pioneer 8g kuro og lige købt blinkende lygter.

Fyrer op i den for at hygge med kæresten og bliver mødt af masser af stutter.

Mit apple tv er sat til at matche billedfrekvens og mit pioneer tv er sat i drive mode 2. Hvad kan der være galt ?

Kan det være apples transfer af blinkende lugter der er noget skidt ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299589
Så vidt jeg husker så er det ikke drive mode, som styrer frekvensmatch. Du skal have sat billedprofilen i Film og så skal du have fundet den undermenu, som indeholder Film-mode, som skal stå til Advance (den hedder vist noget maskinoversat på dansk ala “Gå Frem”).

Det kan også tænke at Apple har nosset i det og gemt filmen i forkert frekvens. De danske film er ofte i 50 Hz, men det er filmene i iTunes måske ikke.
Af kasperth92
#299608
Så vidt jeg ved er drive mode afgørende for hvordan 50 hz materiale bliver vist.

1 = 75 hz
2 = 100 hz
3= 72 hz

Og den indstilling du nævner kan jeg kun ændre på under afspilning af 24hz materiale, og den står på advance.

Så tænker det kun kan være apple der har nosset i det. Må prøve at skrive til dem og fånpengene retur
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299609
Det vil ikke være første gang det er sket. Første udgivelse af The Matrix var også med forkert frekvens med judder til følge. Det fiksede de i en senere opdatering af filmen til 4K.