Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#299433
Det skulle kunne lykkes at parre en BROne/BT med f.eks en pc.
Men efter hvad jeg ved, er det ikke meget du kan gøre med den i den situation.
Så du må nok se i øjnene, at en BROne/VT er skabt til at samarbejde med B&O’s produkter.

MM
Af Gobbe
#299435
Jeg benytter selv et Samsung QLED med BT og det kunne være fedt hvis jeg kunne benytte en Beoromote One til at styre mit TV men jeg tænkte jo nok at det var umuligt :-(
#299455
Du kan godt bruge den sammen med et Lintronic-setup, men det vil ikke være alle knapperne der kan bruges, da den skal sættende Beo4-mode for at virke. Og det er kun IR - ikke Bluetooth.
Af Gobbe
#299503
Jeg kender godt Lintronic modellen og har også overvejet det flere gange. Det ville bare være et mere simpel og enkelt setup hvis man kunne benytte Beoremote BT direkte uden andre installationer :-(.
#299540
Emilos88 skrev:Ja der bliver henvist til Harmony, og forventeligt de fremtidige Beovisions.
Men så skal lyddelen i Harmony jo være udstyret med HDMI 2.1 og have passthrough af samtlige HDMI 2.1 funktioner. Det tror jeg ikke er tilfældet.

Altså man vil da godt kunne sætte et fremtidigt LG TV ovenpå alligevel, men det vil så bare være begrænset af HDMI-kædens svageste led.
Af Emilos88
#299541
Hej Rasmus,

Harmony har 2.0 med eARC i dens del. Ligesom alle surround receivere har det i 2019.


Så hvis man har en eks. PS5, så skal den tilsluttes direkte til LG C9/10/11,

Og det er jo ligeså meget et problem nu, som senere. Så jeg kan ikke se hvorfor det ikke bare vil kunne skiftes ud. Og jeg kan også bekræfte at det kan, det er blevet sagt til Harmony demonstration.

At B&O ikke har nået at få HDMI 2.1 I, ja det har alle de andre store spiller heller ikke, kun LG. Så det er nok ikke så nemt. Men forventer da at fremtiden bringer HDMI 2.1 også til B&O produkter.
#299542
Men så mister man vel PUC-funktionaliteten. Eller er det den del, som B&O forestiller sig at løse med softwaren til LG TV?

Hvis B&O rent faktisk vil satse på, at HDMI eARC er en løsning for fremtiden - hvilket jeg ikke er uenig i - så kunne de jo udelade meget af HDMI-modulet i Harmony, hvilket ville sænke omkostninger og kompleksitet i produktet. Men hvorfor har de så ikke valgt denne vej i stedet?
Af Emilos88
#299543
Hej Rasmus,

Det er nemmere at lave skjult kabling i Harmonien, samt at du så har 7 HDMI indgange. Det er det eneste jeg kan komme i tanke om.

Nu har jeg ikke gjort det på min ECLIPSE, men mener bestemt at det blev lavet således at du kan bruge PUC ved indgangene direkte på TV'et. Så Harmonien er bare en ECLIPSE, med en off the shelf LG tv, i stedet for en special fremstillet model.
#299544
Jeg er nok bare rimelig skeptisk, hvad angår løfter om "fremtidssikring", særligt når det fra start involverer, at man skal køre kabling udenom produktet :)

B&O kunne godt indbygge et HDMI-modul, der teknisk er klar til HDMI 2.1, og så afvente certificering. Der er ikke kun LG, som har gjort det. Når vi når hen til oktober, hvor Harmony lanceres, så vil der være flere (jeg kan ikke afsløre hvem endnu, men der er planlagt annonceringer på IFA). Samarbejdet med LG skulle vel netop få B&O helt i front teknisk, men når man så insisterer på at køre passthrough via eget modul, så skaber man vejspærringer for sig selv.
Af Emilos88
#299545
Hej Rasmus,

Nu har B&O aldrig været helt fremme på det felt, så dette tror jeg er løsningen til at starte med, og det fungere til UG på Eclipse, så lad os se om dette ikke også bliver godt på Harmonien, Du har 3 HDMI 2.1 indgange på tv'et så det skulle dække de flestes behov, et godt stykke frem.

Har I set denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=lw6xMTO ... NRSY4ewyQV
Der ser man hvordan det kommer til at forgå, det sidste er nok det mest interessante.

Uden at vide det, så tror jeg ikke du bare kan bruge Beoremote One til et LG 9 serie, jeg tror du også skal have noget B&O lyd for at opnå denne styring?
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 326