Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mac
#299510
Har en kollega som skal have et 75" til stuen.

Det er en fordel hvis det har indbygget chromecast, men ikke noget krav.

Prisen skal være omkring 10.000,- kan godt gå op i 12-13.000 hvis man får betydeligt mere for pengene.
Han er ikke kæmpe entusiast, og synes f.eks. at mit Samsung MU7005 er fantastisk ifht. det han har nu.

Hvad skal man købe?

Faldt over dette, men er ikke sikker på om det er bedste valg til prisen?
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-999078/
Brugeravatar
Af bbplayer
#299512
Jeg har 75XF8596 , og det er da fint nok men hvis du kan gå lidt op, så se efter XF9005 i 75". Det ligger dog til 13.999,- nu.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-875066/

Det kan dog hurtigt komme længere ned i pris, og det er nok en del bedre end xf80 serien :)
Du betaler dog pt en del mere for det bedre.

Personligt har jeg tilpasset min skærm de forskelle som en IPS skærm giver, og er godt tilfreds.
Af Mac
#299513
bbplayer skrev:Jeg har 75XF8596 , og det er da fint nok men hvis du kan gå lidt op, så se efter XF9005 i 75". Det ligger dog til 13.999,- nu.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-875066/

Det kan dog hurtigt komme længere ned i pris, og det er nok en del bedre end xf80 serien :)
Du betaler dog pt en del mere for det bedre.

Personligt har jeg tilpasset min skærm de forskelle som en IPS skærm giver, og er godt tilfreds.
Tror du at det er pengene værd for en ganske almindelig bruger, som kommer fra et 10 år gammelt plasma TV, at smide de ekstra penge efter et XF9005?
Brugeravatar
Af bbplayer
#299514
Ærligt,
så selvom, det er 75", så brug power's 30 dages returret, og prøv skærmen i stuen.

Som du siger, en almindelig tv seer ser måske slet ikke de små forskelle, og jeg føler jeg er en smule hævet over de almindelige brugere men slet ikke ekspert, og jeg har da kommet overens med min xf85 skærm, som her på forum ikke tiltaler flere, fordi den har IPS panel.
Min skærm er fin, fordi jeg har givet efter på de punkter, som med kritiske briller, burde være årsag til en XF9005 men så læser man også om de minusser på xf9005 som kan være der, så ved jeg ikke om den almindelige forbruger virkelig er så meget bedre stillet. :)

Så prøv den 75", forhåbentlig kan du køre den selv, og jo, den kan godt ligge ned på en trailer, bare kør pænt, derimod er det ikke så godt at stille den skråt ind i bagagerummet mener jeg.
Og pas godt på indpakning og nulstil hvis den skal retur, så kan du jo vælge en bedre, hvis du mener den ikke er god nok.
Af henrik.yde
#299515
Her er også et godt bud, når man kommer op i de helt store størrelser, er det vigtigt at TVet er af en vis kvalitet, eller bliver billedet simpelthen for dårligt. Både Sony og Philips har iøvrigt indbygget Chromecast, da det jo er Android TV. Hellere en god IPS skærm, end en dårlig VA.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... pus8303-12
Af Stein
#299518
Jeg gik fra 65X8507C til 75XF9005 , og det har jeg ikke fortrudt , jeg synes bedre billede.
Men stadig tager det 100 år og en madpakke at skifte kanaler , hvis man har det , har jeg.
Gav 15K i Føtex.
Af henrik.yde
#299535
Har lige fået POWER avisen ind af døren, og i den er der i næste uge 75 tommer Panasonic FX780 til 9995,-
Det vil jeg mene er et rigtig godt tilbud til prisen.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#299539
henrik.yde skrev:Har lige fået POWER avisen ind af døren, og i den er der i næste uge 75 tommer Panasonic FX780 til 9995,-
Det vil jeg mene er et rigtig godt tilbud til prisen.
Yup...så bliver valget ikke nemmere. Det bliver svært at finde bedre 75" tv i det prisleje.

Efter mange års ejer af plasma tv fra Panasonic købte jeg dette FX780 og det har både levet op til forventningerne og vist sig at være en fuldt ud værdig afløser.
Brugeravatar
Af bbplayer
#299556
IT-Bruger skrev:
henrik.yde skrev:Har lige fået POWER avisen ind af døren, og i den er der i næste uge 75 tommer Panasonic FX780 til 9995,-
Det vil jeg mene er et rigtig godt tilbud til prisen.
Yup...så bliver valget ikke nemmere. Det bliver svært at finde bedre 75" tv i det prisleje.

Efter mange års ejer af plasma tv fra Panasonic købte jeg dette FX780 og det har både levet op til forventningerne og vist sig at være en fuldt ud værdig afløser.
Det tror jeg også ville være det rigtige valg til den pris.

Der er måske et men, og det er selve OS, hvis man bruger den mere end sin ATV/Android/satboks.
Så er det jo (ex) firefox OS, og det har vist aldrig fået fødder at gå på, og er vist ikke så skarpt i hjørnerne :)
Det skal så nok vægtes mindre, hvis man alligevel bruger eksterne enheder.