Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#297764
IT-Bruger skrev:Tror den største udfordring mht 8K gaming bliver for udviklere af spillene. Det vil kræve massive resourcer og tekniske faciliteter og oceaner af tid for at kompilere vellykkede spil i 8K.
Når de allerede bruger 3,4 eller flere år på at lave nye titler, så er der vel plads til 8k, det er jo primært grafikken som ændres, spillet som sådan er præcis det samme, vi taler jo ikke VR i 8k, som stadig er nyt for mange.

G Turismo i 8k lyder usandsynligt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#298245
Nu har Sony ikke eksplicit nævnt HDMI 2.1, men flere af de tekniske ting, som de har talt om, kræver HDMI 2.1. Så den er efterhånden ret sikker, vil jeg sige.

Jeg tror, at betydning af HDMI 2.1 i TV bliver undervurderet en smule. Det vil muliggøre en lang række ting, som særligt vil gavne spilkonsoller (men også andre typer bokse og afspillere). Hvis man planlægger at købe den næste PlayStation eller Xbox så synes jeg, at man skal have HDMI 2.1 på TV'et for øje.
Brugeravatar
Af bbplayer
#299507
Rasmus Larsen skrev:Morede mig lidt over, at CDON allerede har 'PlayStation 5' online til forudbestilling :)

https://www.pricerunner.dk/pl/52-489536 ... ign-Priser
Da PS4 kom på markedet eller inden, var der også flere som kom med pre-sale priser så man kunne reservere den. Mener jeg købte min ps4 i Italien på amazon, da pakke løsningen så lå langt under priser dengang.

Men jo, CDON har da humor med den pris der.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301575
Ray-tracing er jo stadig et nyt fænomen og få gamere har nok set det i praksis. Nu hvor det kommer i de nye spilkonsoller, så får millioner af konsolspillere snart syn for sagen.

Det her er fra et israelsk firma kaldet Adshir, som hævder at kunne muliggøre ray-tracing på mobilenheder, altså på enheder med langt færre muskler. Altså ikke direkte relevant ift. PS5, men jeg synes bare, at det var en interessant demo. Som alle andre demoer er den lidt overdrevet, men den giver en god idé om, hvad der bliver muligt når man kan følge f.eks. lysets baner igennem en computergenereret scene.

Billede

Link: https://gfxspeak.com/2019/08/09/realtim ... -siggraph/
Adshirs egen hjemmeside: https://www.adshir.com/demos
#303698
Orh det er sent. De kan jo nå at blive overhalet indenom af en eller anden æble-virksomhed, som får lyst til at smække en kraftigere processor i deres egen streaming-dims...
Brugeravatar
Af TBC
#303705
Torben Rasmussen skrev:Orh det er sent. De kan jo nå at blive overhalet indenom af en eller anden æble-virksomhed, som får lyst til at smække en kraftigere processor i deres egen streaming-dims...
Med alt respekt i behold, så er det perspektiv vitterligt at sammenligne æbler og pærer. Hvis PS5 får de 8-12 Tflops power man spekulerer i (mit gæt ville være under 10 og omkring 8), så er der altså langt fra det nuværende ATV's 0,5 Tflops og så op til egentlige next-gen spille konsoller og endnu kraftigere gamer-PC'ere. Der er tale om at det er forskellige kundesegmenter der er på tale. Bette-mand 'ble-fri' og gamle-far 'casual' kan sikkert sagtens hygge sig glimrende med små-spillene på f.eks. et ATV, en pad eller en telefon, men de egentlig gamer-orienterede ville aldrig kunne lade en anæmisk streamingboks kunne gøre det ud for deres next-gen spillekonsol eller gaming-pc - Simply not gonna happen!

Den eneste måde et ATV og øvrige streamingbokse fremadrettet kunne true en next-gen konsoller og gaming PCer på, i forhold til det gamer-orienterede publikum, er via spilstreaming fra kraftige eksterne servere, som dog stadig har sine betydelige kompromiser i forhold til at have kræfterne under egen hjelm.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 205