Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#299364
Bare lige for at være HELT sikker. Der findes en Chromecast 3, den er IKKE 4K:
https://www.google.com/search?client=fi ... romecast+3
Og så findes der en Chromecast Ultra, som kører 4K:
https://www.google.com/search?client=fi ... cast+ultra
At ultra'en så kom efter 2'eren, så man godt kan kalde den en 3'er, det er en anden snak. Det er ikke for at være flueknepper, det er bare så du er helt sikker på hvad det er du har ;)
Okay, det er så den der hedder Chromecast Ultra jeg har, det er den med den blanke overflade, og som er lidt større i diameter end chromecast 2. Den har også et LAN-netstik i strømforsyningen.
Men tak for info. Jeg vidste ikke at Chromecast 3 kom efter "chromecast 3 ultra" :o
#299369
donfrankie skrev:I min verden er Elgiganten og Power elektronik supermarkeder og jeg forventer ikke har de har nogen som helst forstand på hvad de sælger og at de vil prøve at sælge mig det som de har fået besked på de skal pushe ud til kunderne.
Lige præcis...!

Lad nu være med, at være naiv og lade jer manipulere af de uvidende sælger-tosser fra Elgiganten og Power. De ved absolut ingenting - andet end hvad der gavner deres provisions løn.

Flatpanels er STEDET, hvor den bedste information findes jf. budget og viden omkring indkøb. Brug det...! :)
#299373
Okay!!! Nu bliver det alvor. I dag er LG C8 55" OLED TV så betalt og forventes at ankomme på torsdag. Eloganten vil have betaling forud, og jeg må så bare håbe på de holder ord.
Jeg har købt det ud fra alle jeres gode svar samt flatpanels test af samme tv (og af C9), så nu forventer jeg virkelig, at det vil overgå mit fine gamle Philips 52pfl5605h. Ellers forlanger jeg USS Nimitz (incl fly og våben) i erstatning!!

Spøg til side. Når TV'et ankommer i en papkasse, så skal jeg vel selv sætte understellet/ben på, ikke? Går det an at lægge tv'et ned, mens man gør det, eller er her et godt tips til denne (forhåbentlig) engangsfornøjelse?
#299405
burgurne skrev:Mange tak for linket. Der er jo masser af viden omkring udpakning, setup og indstillinger af dette TV.
Velbekomme, jeg er stor fan af unboxing videoer.

God fornøjelse med TV'et.
#299410
elcom skrev:
burgurne skrev:Mange tak for linket. Der er jo masser af viden omkring udpakning, setup og indstillinger af dette TV.
Velbekomme, jeg er stor fan af unboxing videoer.

God fornøjelse med TV'et.
Og skal man returnere , - så kører man bare videoen baglæns O_O
#299412
:D :D
Medmindre der er transportskader eller en defekt, så regner jeg ikke med at returnere produktet.
En anden ting, som måske falder uden for dette forum (??) ... Logitech harmony 950 fjernbetjening, vil den kunne bruges?
Jeg har panasonic blurayafspiller og Rasperry Pi3 (samt en Bluetinum til TV-optagelser) sat til min Onkyo TX-SR608 som så er connected til TV'et med HDMI ARC. Vil dette stadig fungere, eller er det bedre at tilslutte alle enhederne direkte til C8, og så bare lade Onkyo'en modtage lyden? Enten via HDMI arc eller optisk digitalt, hvad er så bedst? Jeg skal hver gang kunne starte TV og Onkyo sammen pga lyden, men de andre enheder startes kun efter behov. Alt i dag styret af harmony 950 fjernbetjeningen.
#299423
Jeg var i Elgiganten i Slagelse i søndags, hvor jeg kom til at indlede en snak med en sælger. De havde et Philips stående i bedste position - KUN for at vise burn-in - et kæmpe logo midt på skærmen. Han var hurtig til at bringe dette på banen da jeg spugte til LG og Sony (sidstenævnte som de så åbenbart ikke forhandler).

Den type sælger som taler så højt at det halve af butikken kunne høre med :s
#299441
Helt samme historie fra El-giganten i Køge. Jeg ville købe LG 65C8 i weekenden og spurgte om de havde det på lager, hvortil sælgeren svarer " kender du alle minus-erne ved OLÆD ??" Jeg svarede ja, hvorefter jeg alligevel fik en anekdote om en gammel dame der ikke kunne se det halve af skærmen pga. genskin fra en lampe og måtte returnerer det. ;;) ... jeg gik hurtigt igen om kommer ikke tilbage.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8