Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter90
#297130
Har I på nuværende tidspunkt nogen idé om, hvornår I får AG9 ind til test?

Nu har selv spurgt samme spørgsmål om LG C9 i LG tråden, og fedt at se at I har fået den ind igår.
Det er nemlig de to modeller jeg nok komme til at skulle vælge mellem :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297133
Vi får den nu. Vi skulle gerne nå at få C9 og AG9 på bænken samtidigt. Planen var, at den skulle være ankommet i går, men det glippede åbenbart - men den er ankommet til Sonys danske kontor.
Af Calisto
#297471
Jeg syntes desværre at det eneste spørgsmål der er relevant for billed kvaliteten for mit vedkommende er om hvorvidt det "Near black flashing" problem der ramte sidste års modeller er udbedret, jeg er klar over at hver producent har deres styrker og svagheder, men så længe dette problem eksisterer er det i min verden en killjoy af format, jeg er også klar over at LG har udgivet diverse firmware updates men dette har så introduceret andre problemer og så vidt jeg kan læse mig til er det stadig 2018 paneler dette års modeller benytter sig af så jeg er ikke fortrøstningsfuld
Af Peter90
#298651
Jeg ved, at det måske er helt umuligt at svare på, men er der nogen der har et kvalificeret bud på, hvornår Sony AG9 65" rammer et prisleje på ca. 20.000 kr.?
Af Siebert
#298687
Når i som anmelder af nye tv er vænnet til en tårnhøj standard er der vist en risico for at i bliver en smule for objektive :-) Hvor er jeres begejstring blevet af. Jeg er den lykkelige ejer af SONY AF9 i 65 " og det er et fantastisk tv. Lige fra sd til dolby vision giver det knivskarpe billeder som overgår mit gamle plasma tv med flere længder og en super lyd takket være akustik surface. I jeres test gider i ikke arbejde med halve point ?? Hvorfor ikke. På det niveau betyder halve point da en forskel. AG9 er lige kåret til verdens bedste tv. Det fortjener da også respekt. Selvfølgelig er LG og Panasonic i samme liga og måske er GZ2000 den nye vinder med et halvt point.
Brugeravatar
Af bbplayer
#298689
Siebert skrev: AG9 er lige kåret til verdens bedste tv.
Kan du ikke lægge en link til alle de sider som er fælles på det område, for så ved jeg hvor jeg ikke skal se på anmeldelser i fremtiden :) Der skal man være rimelig u-nørdet for at tro på en side, hvis det er tilfældet.

Og så er det vel ikke noget du selv tror på? Som at kalde en bugatti årets bil, som kun er for nørder som kan lide hk og kun i et blad.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#298692
Siebert: Man mister helt bestemt lidt begejstring som anmelder med tiden, men jeg vil dog sige, at noget af det også hænger sammen med, at OLED-skærmene ikke rigtig har rykket sig de seneste år. Havde du købt Sonys første OLED-tv (A1) så tror jeg, at du i store træk ville have oplevet samme begejstring som med dit AF9.

AG9 er helt bestemt et TV, som hører til helt i toppen af skalaen, men husk på, at den amerikanske TV-shootout varer en time eller to med effektiv tv-fremvisning. Vi tester ofte TV i 10-20 dage. I en shootout kan man ikke komme rundt om alle elementerne af en skærm, selvom der sidde mange dygtige folk i publikum.
Af askernedefragrillen
#299257
Blev træt af at altid gå og vente med nyt tv, så tog en tur i Power for at kigge.

Planen var, at gå efter en 55 2018 model med 100 Hz som minimum feature til en god pris.

Blev lokket til en 2019 model fra Sony KD55-XG8505 til 8000,-

Det er kant belyst, men stod ret godt synes jeg. Og så er plusser airplay2 og Apple TV understøttelse og opdateringer længere frem i tiden tænker jeg.

Hvad tænker I? Dårlig handel? Kunne pengene være brugt bedre? Havde egentlig stillet mod 6-7000,- budget men røg lidt over..

Skal siges at jeg ikke skal have OLED grundet stærkt lys indfald fra alle sider.