Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298712
Hej. Jeg har næsten lige fået et Sony af8 i 65 og virkelig lækkert tv men...

Og det kalibreret efter testen her på siden.

Men har lagt mærke til lidt grønligt/rødt skær ved himmel men intet slem før idag da jeg skulle se noget på dplay hvor der meget grønligt skær i Højer og rød i Højer ?
Så smed en hvid baggrund op for og se hvor slemt det var, og syns det var været end jeg troede

Men når jeg ser tv syns jeg ikke det så galt gider bare ikke ha defekt pernel og senere være mega træt af jeg ikke fik det byttede for det virkelig det fedste tv.

Har læst meget om det noget af et panel lotteri og det især er slemt på 65 udgaver.

Spørgsmålet er kan det på nogen kalibreres professionelt? Eller skal jeg bruge min returret hos Elgiganten og få et nyt? Har vedhæftet 2 billeder
Vedhæftede filer
20190619_205256.jpg
20190619_205256.jpg (1.39 MiB) Vist 4839 gange
20190619_205450.jpg
20190619_205450.jpg (1.47 MiB) Vist 4839 gange
#298715
Viggo87 skrev:Kan men få en eksemplar der 100 procent fri for tint ?
Det tror jeg ikke .Synes det gentages v samtlige OLED test herinde,at tint opleves netop ved ensfarvede skærmbilleder. MEN,at det samtidigt ikke opleves v normalt brug . Tror heller ikke på,at trådstarter "har fået" tint . Det har efter al sandsynlighed været der hele tiden . . .
#298717
Ja det har har været der fra start og kan læse det udbredt.

Men syns jeg kan læse at det ikke alle der ramt af tint?

Tror bare ikke jeg kan leve med det
Havde et andet af8 for 2 måneder siden og der var det ikke ligeså tydeligt som på den her.

Noget ser jeg det ikke på og andet bliver det mere tydeligt.
Bare ærgerligt og gi så mange penge for noget der ikke spiller 100%

Så er lidt i et dilemma
#298746
Jeg smider den her retur og får en ny og krydser fingre for penelet er bedre?

For den først af8 jeg prøvede var ikke så slemt ramt.
Så kan godt ærge mig lidt over den røg retur for c8 som så alligevel ikke ikke var bedre.. men det sku bare afprøves inden jeg besluttede mig

Sony, billede moter er bare bedst uden tvivl ?

Men sket er sket, håber bare panelet i den næste spiller bedre end den her ?
#299074
Så fik jeg en ny af8 i onsdag,s

Uheldigvis er det endnu værre på den her der tydeligt rødligt skær i det meste af Højer sidde??

Har fået afvide jeg skal ringe til Sony også bliver der sendt en teknikker ud på elgiganten,s regning.

Tror i jeg kan være heldig de skifter penelet? For det virkelig ikke til og holde ud og se på.

Men forventer bare når men giver 14000kr for et tv at det bare i orden men åbenbart ikke.

Jeg er virkelig vild med AF8 billede kvalitet og vil være rigtig træt af sku finde en anden model, men lagerbeholdningen af8 er ved og være tom i hvertfald hos Elgiganten

Undskyld mine frustrationer men det bare den 3 udgave med tint nu.



Hva er jers affarringer med tint?

Har i haft mange ombytter før i fandt et acceptabel tv eller ?
#299075
Hej Viggo87

Jeg kender op til flere som har returneret deres skærme 3-4 og enkelte 5 gange.

Ud fra de billeder du har lagt op i tråden her, så vil jeg sige at jeg har set mange eksempler som er markant værre, det er desværre et lotteri og det kan ikke kalibreres væk.

Det ses oftest på 65" og større, enten grønligt eller rødligt og dem jeg har set, der havde 80% af dem afvigelsen i venstre side.

Ofte får kunden beskeden at det ligger indenfor fabrikkens specifikationer, men flere har haft held med at brokke sig til forhandleren og returneret skærmen selvom de 14 dage nogen gange er overskredet.

Jeg kender ikke til nogen som har fået skiftet panelet grundet tint, kun ombytninger af hele skærmen.
#299078
Har lige vedhæftet et billede af den nye.



Den der testede på siden er jo jo fri for som jeg læser. Men kunne godt have på fornemmelsen at pernellet er særl7g udvalgt, og dem vi andre kan købe er i hel anden ligga??

Men det jo slet ikke hele tiden det røde skær genere mig, spotter det bare jævnligt i Højer sidde ved bygninger ,vægge, himmel,nyhedsudsendelser

Da jeg ikke skifter tv de næste par år, er jeg bare bange for hvis jeg beholder det at det vil irretere mig for meget i det lange løb, så overvejer lige Hvad jeg gør.


Dem du kender blacksport4200 det fik ombyttet 4-5 stk fandt de nogen i 65,, som var helt fri for tint eller bare reduceret så det var til og leve med ? Eller
Vedhæftede filer
20190630_140833.jpg
20190630_140833.jpg (1.4 MiB) Vist 4223 gange
#299083
Det må siges at være noget værre på det eksemplar du har nu :(

Jamen flere af dem gjorde som dig, byttede og fik et hvor det var det samme eller værre.
De enten affandt sig med det eller købte et andet mærke (selvom fejl raten er den samme på tværs af producenterne)

Den ene, er en jeg kommer hos ret ofte, da han skifter sit tv ud hver andet år cirka, han byttede en Panasonic OLED 5 gange og først 5 gang var han tilfreds, jeg så de 2 første han fik, og det var et tydeligt lyserødt tint i venstre side. Det var alle 65" paneler.

Jeg mener helt klart at producenterne negligere problemet for meget ved blot at føje det af med "det ligger indenfor vores specifikationer" - Jeg mener at hvis det er synligt ved visning af almindeligt indhold, så er det for meget, men kan man kun se det ved at smide et 100% hvidt billede på der fylder hele skærmen, så vil det for de fleste være til at leve med, men når først man har spottet det, så er det sørme svært at ignorere.
#299085
Må se hva Sony siger når jeg har snakket med dem imorgern.

Håber de erkender problemet men er jeg desværre os nervøs for de ikke gør.

Af 8 er jo ved og være udsolgt

Så må jeg jo prøve en anden model , ved bare ikke hvilken?
#299094
Viggo87 skrev:Må se hva Sony siger når jeg har snakket med dem imorgern.

Håber de erkender problemet men er jeg desværre os nervøs for de ikke gør.

Af 8 er jo ved og være udsolgt

Så må jeg jo prøve en anden model , ved bare ikke hvilken?
Alle paneler kommer fra LG så det bliver næppe bedre at gå til en anden model.
#299116
Det er jeg med på de er

Men det kan bare godt blive bedre blive bedre end det pernel jeg har nu.

Er med det svære og finde en der ren/acceptabel ved 65,, og derover

Men det burde være muligt og finde en hvor det ikke er synligt ved alm brug, og der tænker jeg ikke ren hvid skærm men alm tv